صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / اجرای طرح یارانه‌ای دستمزد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح یارانه‌ای دستمزد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح یارانه‌ای دستمزد برای اولین بار در استان اجرا می‌شود.

دستمزد

به گزارش کسب و کار نیوز در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان افزود: وقتی به کارنامه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به برکت نظام جمهوری اسلامی تفاوت‌های جنسیتی در کشور کنار گذاشته شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام افراد اعم از زن و مرد در سایه قانون یکسان قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در قبل از انقلاب تعداد ۲ تعاونی در این استان وجود داشت در حالی که بیش از ۹۹ درصد از تعاونی‌های ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان تشکیل شده است.

نیکمرام عنوان کرد: در قبل از انقلاب تعاونی زنان وجود نداشت اما در سالهای اخیر شاهد شکل گرفتن تعاونی زنان در استان بودیم به طوریکه تعداد ۲۰۰ تعاونی تنها مختص بانوان در کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته است.

وی گفت: در سال گذشته تسهیلات خوبی به مبلغ ۳۰۶ میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد که از این میزان در فاز اول سریعاً توانستیم ۱۰۷ میلیارد تومان آن را جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک برنامه کاری جدید در ۶ برنامه به دست ما رسیده است.

نیکمرام بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح کارورزی است این طرح در گذشته با تعداد افراد و مبلغ کمتر اجرا می‌شد ولی در حال حاضر در این طرح ۱۵۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: در بحث مشوق‌های بیمه‌ای برای کهگیلویه و بویراحمد سهم کارفرما یک هزار و ۹۵۰ نفر پیش بینی شده با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم کارفرمایی در بخش مشوق‌های بیمه‌ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی دیگر از این برنامه‌ها اجرای مهارت آموزی در استان بوده که در سال گذشته برای این طرح رقمی پیش بینی نشده بود اما به تازگی در ابلاغ جدید بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این طرح تخصیص داده شده است.

نیکمرام اضافه کرد: طرح یارانه‌ای دستمزد برای اولین بار در کشور در ۸ استان کم‌تر برخوردار اجرا می‌شود که کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از این استان‌ها است. این طرح پیشنهاد استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این طرح بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با پیش بینی اشتغال ۴ هزار و ۸۰۰ نفر تأمین مالی آن در کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار کلید خورد.

نیکمرام عنوان کرد: در بحث مالی پیش بینی اشتغال ۵۲۱ نفر با ۳۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد. هدف گذاری این نهاد ایجاد بیش از ۱۱ هزار شغل در این مقوله‌های جدید اشتغال زایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از ۳ هزار تعاونی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.