صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / منابع حزب‌الله لبنان: نصرالله از یک ساختمان بزرگ و نه از زیرزمین مصاحبه اخیر را انجام داد
منابع حزب‌الله لبنان: نصرالله از یک ساختمان بزرگ و نه از زیرزمین مصاحبه اخیر را انجام داد

منابع حزب‌الله لبنان: نصرالله از یک ساختمان بزرگ و نه از زیرزمین مصاحبه اخیر را انجام داد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سازمان‌های اطلاعات جهان به ویژه دستگاه‌های امنیتی اسرائیل را که در ۲۴ ساعته‌ درحال رصد او هستند از طریق انجام یک مصاحبه مستقیم از لبنان به مدت سه ساعت به چالش کشید.

سید حسن نصرالله

به گزارش کسب و کار نیوز، منابع نزدیک به حزب الله لبنان به روزنامه الرأی گفتند: مصاحبه سید حسن نصرالله با المیادین به این شکل نشان داد که حزب الله سیستم‌های فنی دارد که این اجازه را به دبیرکل حزب‌الله می‌دهند به راحتی با این مدت زمان مصاحبه مستقیمی را انجام دهد و دستگاه اطلاعاتی جهان که هر چیزی را رصد می‌کنند نتوانند مکان او را ردیابی کرده و شناسایی کنند.

این منابع تأکید کردند: سید حسن نصرالله می‌خواست عمداً و به صورت غیرمستقیم توانایی الکترونیکی و پیشرفت تکنولوژی حزب الله را نشان دهد. موضوع ارتباطات یک منبع خطر امنیتی استراتژیک علیه حزب الله بود طوری که اسرائیل توانست خطوط ارتباطاتی دفاتر حزب الله را در جنگ‌های قبلی هک کند. حزب الله در چندین موارد از این تکنولوژی استفاده کرد. در جنگ ۲۰۰۶ از این تکنولوژی برای نصب کمینی برای نیروهای ویژه اسرائیلی در داخل بیروت و مشخصاً در داخل بیمارستان رسول اکرم در مسیر فرودگاه استفاده کرد اما یک مزدور اسرائیلی این نقشه را که قرار بود به قتل و اسارت یگان‌های ویژه اسرائیلی در جریان عملیاتشان منجر شود به شکست کشاند و نگذاشت عملیات انجام شود. این همان تکنولوژی است که حزب الله آن را ارتقا داد و به بازداشت مزدوران اسرائیلی منجر شد که جزئیات بازداشت برخی از آن‌ها تا به امروز فاش نشده‌اند.

این منابع گفتند: دبیرکل حزب الله لبنان از یک ساختمان بزرگ و زیبا که در زیر زمین نبود این مصاحبه را انجام داد این درحالی است که اسرائیل همواره سعی دارد بگوید دبیرکل حزب الله در یک مخفیگاه در زیرزمین است و جرأت نمی‌کند حضور علنی داشته باشد یا روی زمین زندگی کند. سید حسن نصرالله با کسانی که با او ملاقات می‌کنند در همان مکان دیدار نمی‌کند بلکه در اماکن متعدد و مخصوص به خود دیدار می‌کند و این نشان می‌دهد که او متناسب با شخصیت خود که یک شخصیت نظامی-سیاسی-امنیتی است و دستگاه‌های امنیتی برخی کشورهای جهان و منطقه درحال تلاش برای شکار این شخصیت هستند، آزادانه رفت و آمد می‌کند.

این منابع می‌گویند: تیم محافظان سید حسن نصرالله که در داخل و خارج لبنان او را همراهی می‌کنند بسیار حرفه‌ای هستند. تیم اطلاع‌رسانی او نیز برگزیده‌های روزنامه‌های محلی و بین‌المللی را با ترجمه به زبان‌های متعدد آن هم در چند دقیقه به او ارائه می‌کنند تا همواره از رخدادهای اطرافش و جهان آگاه باشد. جنگ حزب الله با اسرائیل فقط نظامی نیست بلکه جنگ مغزها و تکنولوژی است.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.