صفحه اصلی / استان ها / فارس / شیوع بیشتر سرطان سینه و گوارش در جهرم
شیوع بیشتر سرطان سینه و گوارش در جهرم

فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت

شیوع بیشتر سرطان سینه و گوارش در جهرم

فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بیشترین موارد سرطان تشخیص داده شده در جهرم، سرطان سینه (پستان) در زنان و سرطان دستگاه گوارش در مردان است.

سرطان سینه

‌نریمان قناطیر  گفت: بیشترین گروه سنی مراجعه کننده به مرکز جامعه درمان سرطان خاتم‌الانبیاء جهرم را با توجه به شیوع سرطان پستان، زنان تشکیل می‌دهند، البته تمام گروه‌های سنی در میان بیماران دیده می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی گفت: بیماریابی، تشخیص بیماری در مراحل اولیه، شیمی درمانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان تغذیه و روان درمانی از خدماتی است که در مرکز خاتم‌الانبیا‌ء جهرم به بیماران ارائه می‌شود.

این پزشک فوق تخصص با اشاره به انجام هر نوع شیمی درمانی در این مرکز گفت: شیمی درمانی در مرکز خاتم‌الانبیاء دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تعرفه دولتی انجام می‌شود و تزریق داروهای شیمی درمانی نسبتاً رایگان و با هزینه ناچیز دولتی است.

وی افزود: تمام داروهای شیمی درمانی در جهرم موجود و در صورت کمیاب بودن دارو قابل پیگیری است.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی تاکید کرد: تزریق سرپایی شیمی درمانی، انجام تمام مراحل بستری در مرکز آنکولوژی جهرم، دسترسی راحت به خدمات و در کنار خانواده بودن، مشکلات روحی و روانی بیماران را کاهش داده و آنان را برای مراجعه درمان به مرکز استان بی نیاز کرده است.

قناطیر بیان کرد: در شیمی درمانی با توجه به اینکه دارو از طریق خون به ارگان‌های بدن (هدف) می‌رسد، یکسری واکنش‌های عمومی نظیر ریزش مو، زخم‌های دهانی، تب و کاهش رده‌های سلول‌های خونی در افراد مشاهده می‌شود که با مراقبت و توصیه‌های لازم تا ۱۰۰ درصد قابل درمان و حتی در بعضی از موارد قابل پیشگیری است.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان این مطلب که دوزهای شیمی درمانی بسته به نوع سرطان متفاوت است، گفت: معمولاً دوره‌ها هر از دو هفته، سه هفته یا چهار هفته یکبار انجام می‌شود.

به گفته وی، مراقبت‌های بعد از شیمی درمانی شامل مراجعات در فواصل منظم به پزشک مربوطه، انجام آزمایشات دوره‌ای و آزمایشات خون بلافاصله یا با فاصله نزدیک به دنبال شیمی درمانی است.

وی در ادامه افزود: بعد از انجام شیمی درمانی برای جبران ضعف و بی‌حالی بیمار تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف مواد پروتئینی بیشتر، مواد مقوی و مغذی چون ویتامین‌ها توصیه می‌شود. همچنین بیماران باید توجه داشته باشند از مصرف مواد چرب و دیر هضم که به دنبال آن حالت تهوع ایجاد می‌کند، پرهیز کنند.

از سه سال قبل با راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در جهرم، خدمات بیماریابی، تشخیص و انجام مراحل مختلف درمانی در این مرکز ارائه می‌شود.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.