صفحه اصلی / استان ها / همدان / ‌کشف ۱۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان طی امسال
‌کشف ۱۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان طی امسال

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

‌کشف ۱۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان طی امسال

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در همه زمینه‌ها اعم از فنی، بهداشت، فناوری و اقتصاد و بسیاری از رشته‌های دیگر موفق بوده، جهاد دانشگاهی را یک نهاد موفق انقلابی دانست.

فرمانده انتظامی همدان

‌به گزارش کسب و کار نیوز در پیگیری مسائل جامعه، کاملاً جدی و دلسوزانه عمل می‌کند و رسالت آن بر مبنای حفظ ارزش‌ها و اصول حاکمیت است.

وی با بیان اینکه برای جذب مردم و مخاطبین باید اصل صداقت را در هر زمینه‌ای رعایت کرد افزود: اصل صداقت و واقع‌بین بودن در هر زمینه‌ای می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند که این خبرگزاری دارای بالاترین صداقت در گزارشات و گفت‌وگو هایش است.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیروی انتظامی بیشترین تغییر و تحولات را از آن خود کرده که با دیدگاه جامعه محور، به سوی ایجاد تشکل انتظامی هوشمند، جامعه محور، فنی همراه و همگام با مردم بوده و در همه شاخصه‌های تولید و ایجاد امنیت نقش بسزایی داشته است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی تحولات بسیاری را در حوزه‌های مختلف داشته است مانند فعالیت پلیس ۱۱۰ که قبل از راه اندازی این سامانه شهروندان باید برای اعلام شکایت خود به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به شکایت خود می‌شدند که گاهی اوقات اعلام شکایت آنان مربوط به آن حوزه یا کلانتری نمی‌شد که این عامل موجب طولانی شدن زمان شکایت و رسیدگی به آن می‌شد.

سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به فعالیت این سامانه، تمام تماس‌هایی که برقرار می‌شود در این سیستم ثبت شده و پلیس وظیفه دارد ظرف ۲ دقیقه خواسته تماس گیرنده را ثبت کرده و به واحدهای عملیاتی و اجرایی ارجاع دهد که این واحدها باید ظرف ۲۰ دقیقه به خواسته تماس گیرنده رسیدگی کنند و پیگیر باشند.

وی با اشاره به آمار تماس‌ها با این سامانه گقت: از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که تمامی آنها در سیستم ثبت و عوامل پلیس پیگیر خواسته‌های شهروندان بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در حوزه مشارکت مردمی نیز معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به خوبی عمل کرده است از جمله ارتباطات با صدا و سیما، اصحاب رسانه و راه اندازی مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها که از ابتدای سال تا کنون ۵۰۰۰ پرونده در کلانتری‌ها ثبت و بیش از ۸۵ درصد از آنها به مصالحه و سازش ختم شد.

سردار کامرانی صالح اظهار کرد: اقدامات پلیس در حوزه اطلاع رسانی در بسیاری از اماکن از جمله مساجد، آموزش و پرورش و دیگر مکان‌ها در راستای آگاه سازی قابل توجه بوده که برای این طرح بیش از ۱۰ هزار دقیقه وقت صرف شده است و در سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر مورد تعلیم و تربیت نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به تحولات عظیم در فضای مجازی عنوان کرد: پلیس فتا در حوزه فضای مجازی اقدامات قابل توجهی را از جمله شناسایی بیش از ۸۵ درصد از کلاهبرداری‌ها و جرایم اینترنتی که با وجود پیشرفت و پیچیده شدن روز افزون این جرایم انجام داده است.

سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوزه آگاه سازی و اطلاع رسانی، با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید آگاهی بخشی به عموم مردم افزایش یابد، به طوری که بسیاری از افراد پس از آسیب به پلیس فتا مراجعه کرده که گاهی برای جبران خسارت بسیار دیر است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی برای ارتباط هر چه بیشتر و صمیمی با مردم سیستم ۱۹۷ را راه‌اندازی کرده که شهروندان می‌توانند پیشنهاد، انتقاد و نظرات خود را در این سیستم بیان کنند، ضمن اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۳ هزار تماس با این سیستم برقرار شده و خوشبختانه رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر ساختار و امور مراکز عالی و دانشگاه در راستای پیشرفت قدم بردارد، بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه حل و رفع می‌شود که برای رسیدن به این هدف باید به رشته علوم انسانی در میان رشته‌های دیگر توجه خاصی داشت.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: انتخاب و ادامه راه علوم انسانی تعهدآور است که اگر در این حوزه هر چه بیشتر به صورت علمی، حرفه‌ای و فنی به موضوعات جامعه بنگریم، موفقیت بیشتری را به دست خواهیم آورد.

وی ریشه‌کن کردن اعتیاد و مصرف مواد مخدر را نیازمند فرهنگ و آگاهی سازی مردم به خصوص قشر جوان دانست و گفت: یکی از اهداف مهم پلیس، مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است که در این راستا، مردم نیز می‌توانند نقش مؤثری در یاری کارشناسان مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

به گفته سردار کامرانی صالح، نقش اصحاب رسانه با هنرمندی خود در آگاهی و فرهنگ سازی مضرات و اثرات مخرب مواد مخدر به خصوص ماده توهم زای گُل (ماری جوانا) در قشر جوان و دانشجویان بسیار مؤثر است به طوری که اطلاع رسانی در این زمینه را می‌توان یکی از رسالت‌های خبرگزاری و اصحاب رسانه دانست.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون، بیش از ۵ تن مواد مخدر کشف و ۶۰۰۰ هزار نفر از فروشندگان و مصرف کنندگان نیز دستگیر شده‌اند اگر چه فرهنگ سازی مهم‌ترین اقدام در این زمینه بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان معضل قاچاق کالا در استان همدان تصریح کرد: مبارزه با کالای قاچاق یکی از تدابیر مهم پلیس در راستای جلوگیری از آسیب نظام اقتصادی است که امسال ۱۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط عوامل پلیس کشف شده است.

سردار کامرانی صالح در حوزه انضباط ترافیکی نیز یادآور شد: در چند سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نفر از شهروندان قربانی تصادفات می‌شدند که با اقدامات پلیس این آمار به ۱۸ هزار نفر کاهش داشته اگر چه این تعداد هم آمار بالایی است که باید تلاش و تدابیر بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰۵ میلیون تردد را در محورهای مواصلاتی شاهد بودیم که بر خلاف این آمار بالا، شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات در محورهای برون شهری و کاهش ۱۳ درصدی در معابر درون شهری بوده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.