صفحه اصلی / استان ها / گیلان / آغاز ساخت بندر مسافری- دریایی چمخاله
آغاز ساخت  بندر مسافری- دریایی چمخاله

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت

آغاز ساخت بندر مسافری- دریایی چمخاله

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت و توان کشور برای استفاده از طرح‌های دریا مطلوب است و در راستای استفاده بهینه از این بستر باید تعاملات خود را با تجار و بازرگانان کشورهای ساحلی گسترش دهیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث بندر مسافری- دریایی چمخاله، با بیان اینکه امروز شاهد اضافه شدن ظرفیت تجاری-گردشگری جدیدی در بنادر کشور هستیم اظهار کرد: امروز به توسعه بیشتر ارتباط دریا و ساحل‌نشینان نیاز داریم و باید از مواهب دریا بیش از پیش بهره مند شویم و در این بین ساحل چمخاله یکی از زیرساخت‌های مهم به شمار می آید.

وی گفت: ظرفیت و توان کشور برای استفاده از طرح‌های دریا مطلوب است و در راستای استفاده بهینه از این بستر باید تعاملات خود را با تجار و بازرگانان کشورهای ساحلی گسترش دهیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های گردشگری بندر چمخاله بیان کرد: به دنبال این هستیم که کارهای روبنایی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم و از ظرفیت کشتی‌سازان نیز برای حضور در بندر چمخاله استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر فعالیت های زیربنایی این بندر را انجام می‌دهد افزود: بندر چمخاله در کنار بندر انزلی می‌تواند باعث رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موج ترافیک‌های شهری خاطرنشان کرد: می‌توان با ایجاد خط گردشگری آبی شاهد جابجایی مسافران از طریق دریا باشیم که علاوه بر تفریح مسافران، موج‌ ترافیکی از سطح جاده‌ها نیز کاهش می دهد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.