صفحه اصلی / استان ها / سمنان / کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن‌مهر سمنان
کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن‌مهر سمنان

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان خبر داد

کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن‌مهر سمنان

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان از کمبود محسوس فضای آموزشی در سایت‌های مسکن‌مهر استان سمنان خبر داد و گفت: سایت‌های مسکن‌مهر این استان به 42 مدرسه 6 کلاسه جدید نیاز دارند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا کاتب  در مراسم افتتاح دبستان مسلم بن عقیل در ایوان‌کی گرمسار اظهار کرد:  رشد جمعیت دانش‌آموزی در غرب استان بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه میزان مدارس تخریبی در گرمسار بیشتر است، افزود: با توجه به روند روبه رشد جمعیت در غرب استان، نیاز این مناطق به مدارس جدید هم بیشتر احساس می‌شود.

وی، از آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه پایدار نام برد و گفت: با وجود تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در مباحث بودجه ای داریم اما در سالیان اخیر توجه ویژه ای به بودجه آموزش و پرورش شده است به طوری که  در سال ۹۷ سهم بودجه آموزش و پرورش به ۱۱ درصد رسید.

نماینده مردم گرمسار و آرادان از افزایش بودجه آموزش پرورش در سال آینده خبر داد و افزود: برای سال ۹۸ نیز بودجه آموزش و پرورش به ۱۳ درصد افزایش یافته است که این امر نشان دهنده توجه دولت و مجلس به آموزش و پرورش است. باید کمک شود تا آموزش و پرورش رسالت اصلی خود که پرورش و مهارت آموزی به دانش آموزان است را به نحو مطلوب اجرایی کند.

کاتب با بیان اینکه ما برای توسعه فضای اموزشی در شهرستان به روند رشد نوسازی اکتفا نکردیم، ادامه داد: سعی کردیم با جذب خیرین بخشی از نیازهای آموزشی را مرتفع کنیم.

وی از احداث سه مدرسه توسط بنیاد برکت در شهرستان گرمسار و دو مدرسه خیرساز در ایوان کی خبر داد و گفت: یک مدرسه خیر ساز دیگر نیز در گرمسار در دست احداث داریم ضمن اینکه مجوز احداث دو باب مدرسه دیگر نیز اخیرا از مسکن و شهرسازی اخد کردیم.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.