چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / به دنبال کاهش جمعیت کیفری هستیم‌
به دنبال کاهش جمعیت کیفری هستیم‌

رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور:

به دنبال کاهش جمعیت کیفری هستیم‌

رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: این بنیاد در تلاش است که با همکاری قوه‌قضائیه جمعیت کیفری را کاهش دهیم.

محاکمه

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر غمخوار صبح امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگانی زنجان و برخی فعالان اقتصادی، با بیان اینکه زندانی محصول قوه قضائیه نیست، اظهار کرد: در بحث ورود فرد خاطی و مجرم به زندان تادیب فرد است که تا دوباره جرم و خطای خود را تکرار نکند و بسیار مشاهده شده که وقتی در کشور گرفتاری و مشکلات اقتصادی افزایش می‌یابد، تعداد افراد زندانی به دلایل مالی افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در مشکلاتی به سبب تحریم‌ها در کشور به وجود آمده اما باید هم‌زیست‌پروری و هم‌نوع‌پرروی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که این مهم نیاز به فعالیت خیران دارد و خوشبختانه فعالیت خیران زنجانی در کشور زبانزد است.

وی افزود: این بنیاد در تلاش است که با همکاری قوه‌ قضائیه جمعیت کیفری را کاهش دهیم و مجازات‌هایی جایگزین حبس و زندان شود تا افراد کمتری وارد زندان‌ها شوند که تولید و استفاده از پابند الکترونیکی یکی از این راهکارها است که در حال حاضر در کشور در حال انجام است.

غمخوار توانمندسازی زندانیان را مهم دانست و تصریح کرد: توانمندسازی امر مهمی است؛ چرا که فرد در صورت داشتن شغل کمتر به سراغ کارهای خلافکارانه می‌رود و انتظار می‌رود با توجه به مزیت‌های نسبی استان پروژه‌های برای سرمایه‌گذاری این بنیاد برای زندانیان تعریف و اعلام شود همچنین برای مشارکت در تولید در هر زمین‌های برای زندانیان علاقه‌مند هستیم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور یادآور شد: کسی که به عنوان زندانی ثبت می‌شود، طبق قانون از مزایای اجتماعی محروم است که بیمه تامین اجتماعی یکی از این مزیت‌ها است که سبب ارزان‌شدن استفاده نیروی کار زندانی نسبت به سایرین برای واحدها است ولی باید توجه داشت که این افراد تحت پوشش بیمه عمر و حوادث هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان کشور مسئول اشتغال زندانیان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه فردی که دارای سوءپیشینه است به راحتی امکان داشتن شغل را ندارد و این بنیاد به دنبال این است که سوءپیشینه به دو بخش موثر و غیرموثر تقسیم شود.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، اظهار کرد: خود به شخصه تجربه به کارگیری از زندانیان در واحد تولیدی را دارم که تجربه موفقی بود و این تجربه همانند اتفاقات جدیدی که پیش‌می‌اید نگرانی‌هایی از قبیل نحوه برخورد و رفتار این افراد و یا عکس‌العمل سایر کارکنان در محیط را داشت و حال دوباره حاضریم که این تجربه را تکرار کنیم.

غلامحسین جمیلی به مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی اطمنیان خاطر داد که بکارگیری این افراد نه تنها زیانی ندارد بلکه پراز فایده نیز است و واحد تولیدی در کنار منفعت خود، به مسئولیت اجتماعی بر عهده خود نیز عمل کرده‌اند.

وی با اشاره آمادگی همکاری اتاق بازرگانی استان زنجان با بنیاد تعاون زندانیان کشور، افزود: هرگونه تکلیفی با محوریت قابلیت اندازه‌گیری بر عهده استان زنجان گذاشته شود، به طور کامل انجام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.