چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / دریاچه ارومیه در شرایطی نیست که با آزمون و خطا پیش برویم
دریاچه ارومیه در شرایطی نیست که با آزمون و خطا پیش برویم

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاطت محیط زیست آذربایجان شرقی:

دریاچه ارومیه در شرایطی نیست که با آزمون و خطا پیش برویم

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: دریاچه ارومیه در شرایطی نیست که با آزمون و خطا پیش برویم و سازمان حفاظت محیط زیست به این نتیجه رسیده است که برای احیای اکولوژیکی دریاچه ارومیه، حفظ پهنه‌ها از خطر فرسایش، لازم است.

دریاچه ارومیه

به گزارش کسب و کار نیوز، میرمحسن حسینی قمی در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی اظهار کرد: مرز پارک ملی دریاچه ارومیه در استان، از شهرستان شبستر تا ملکان ادامه دارد و پوشش حفاظتی لازم برای حفظ پهنه‌های خشک شده دریاچه ارومیه از خطر فرسایش، به این طریق، ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: از نیروهای بومی برای حفاظت از پهنه‌های خشک شده دریاچه ارومیه استفاده می‌شود و علی رغم کمبود اعتبارات، این پروژه سه مرحله اجرا شده است.

وی با بیان اینکه روند احیای دریاچه ارومیه، زمان‌بر است، افزود: از لحاظ بصری هم می‌توان شاهد ترمیم طبیعی پهنه‌های خشک شده دریاچه ارومیه به وسیله پوشش گیاهی بود و خاک این مناطق به تدریج با کمتر شدن میزان شوری، میزبان پوشش گیاهی مقام به شوری است.

حسینی قمی ادامه داد: اگر این مناطق در مقابل چرای احشام، ورود ماشین آلات و… حفظ شوند، این پهنه‌ها خود را به طور طبیعی احیاء خواهند کرد.

وی بر لزوم مشارکت مردم و تشکل‌های زیست محیطی در انجام نظارت‌های عمومی برای حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: این نظارت‌ها، حتی اگر تخصصی هم نباشند، کارها را از روزمرگی خارج می‌کند.

وی در خصوص برداشت نمک از پارک ملی احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: برداشت نمک از دریاچه ارومیه به صورت سنتی در جوامع محلی و برای مصرف محدود صنایع و نمک پاشی معابر و جاده‌ها به صورت محدود وجود دارد و استفاده خوراکی نیز از نمک دریاچه ارومیه به دلیل وجود املاح فلزات سنگین مقبول نیست.

حسینی قمی تاکید کرد: برداشت نمک از دریاچه ارومیه باید در چهارچوب ضوابط ابلاغی حفاظت محیطی زیست انجام شود.

وی در پایان، بر لزوم توجه به توسعه پایدار تاکید کرد و خاطرنشان کرد: توسعه پایدار ضامن حفظ هوای پاک و محیط زیست است.

انتهای پیام

دبیر: شیده ناعمی

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.