صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / اورژانس؛ از عهد عتیق تا امروز + عکس
اورژانس؛ از عهد عتیق تا امروز + عکس

اورژانس؛ از عهد عتیق تا امروز + عکس

ساعت 2 بعدازظهرِ 14 آذرِ سال 52 سالن انتظار فرودگاه مهرآباد فرو ریخت؛ 16 تن کشته و 11 نفر هم به شدت مصدوم شدند؛ حادثه‌ای که بهانه‌ای شد برای تشکیل "اورژانس" در ایران...

اورژانس

به گزارش کسب و کار نیوز می‌گوید: ۴۱ پایگاه اورژانس هوایی در کل کشور داریم که تا کنون بالغ بر ۲۴هزار مصدوم را به مراکز درمانی اعزام کرده‌اند و ۶۵ درصد این ۲۴ هزار نفر، مستقیم به اتاق عمل اعزام شده‌اند و به دنبال راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس هوایی، در یکی از استان‌هایمان مرگ و میر مادران باردار کاهش یافته و این خدمت توانسته جان بسیاری از هموطنان را نجات داده و یا از عوارض بعدی جلوگیری کند.

وی همچنین می‌گوید: از این ۴۱ فروند آمبولانس هوایی تقریبا ۱۰ فروند ملکی خود وزارت بهداشت است و بقیه با همکاری ارگان‌هایی مانند سپاه، هوانیروز و بخش خصوصی ارایه خدمت می‌کنند.

کولیوند ادامه می‌دهد: در توسعه پایگاه‌های اورژانس هوایی تقریبا فاز اول برنامه‌هایمان تکمیل شده و در فاز دوم مقرر است که تعداد پایگاه‌ها را به ۵۴ پایگاه برسانیم و برای فاز بعدی‌ نیز برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده‌ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور می‌گوید: کار دیگری که برای استان‌های برف‌گیر و دارای یخ‌بندان انجام دادیم این است که از خودروهای آمبولانس دو دیفرانسیل کمک گرفتیم و با کمک وزارتخانه توانستیم ۴۰۰ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل بیاوریم و به مرور توزیع کنیم.

انتهای پیام

خبرنگار و دبیر خبر: زهرا روزبروزی

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.