صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / “مالیات بر ارزش افزوده” گاهی چند بار از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه:

“مالیات بر ارزش افزوده” گاهی چند بار از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه در برخی موارد قانون "مالیات بر ارزش افزوده" به درستی اجرا نمی‌شود، گفت: این امر باعث می‌شود مالیات بر ارزش افزوده چند بار از جیب مصرف کننده پرداخت می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده

عبدالرضا یاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بر اساس قانون مصرف کننده نهایی باید مالیات بر ارزش افزوده را بپردازد، افزود: مشکل اینجاست که این قانون گاهی به درستی انجام نمی‌شود و موجب اجحاف در حق مصرف کننده است.

وی ادامه داد: برای مثال وقتی که فردی به رستوران مراجعه می‌کند در نهایت رقمی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور غذای وی اضافه می‌شود که اخذ این رقم قانونی است، اما در برخی موارد صاحب رستوران هنگام خرید اقلام مورد نیاز مانند نوشابه، آب و … رقمی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازد و این رقم را در قیمت تمام شده غذایی که به مشتری ارائه کرده محاسبه می‌کند. بعد در نهایت هم دوباره مالیات بر ارزش افزوده را حساب می‌کند.

  رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه افزود: این امر باعث می‌شود در برخی موارد که مصرف کننده نهایی به طور دقیق مشخص نیست، چند باری مالیات بر ارزش افزوده از جیب مشتری پرداخت شود. در حالیکه بر اساس قانون از ابتدای چرخه تولید تا مرحله نهایی که کالا به دست مصرف کننده واقعی برسد، نباید هیچ مالیات بر ارزش افزوده‌ای در این مسیر اخذ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است برخی از صنوف هنوز مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نباشند، اما به صورت غیرقانونی رقم آن را از مصرف کننده بگیرند، تاکید کرد: اتاق اصناف باید به صورت دقیق اصنافی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند را به مردم معرفی کند تا تخلفی در این بین صورت نگیرد.

یاری نکته دیگر درباره مالیات بر ارزش افزوده را مربوط به رقم آن دانست و گفت: در فاکتورهایی که به مصرف کننده ارائه می‌شود باید رقم مالیات بر ارزش افزوده به همراه درصد آن لحاظ شود تا مصرف کننده بداند مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس چند درصد پرداخت کرده و اضافه دریافتی صورت نگرفته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.