صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / عناب؛ غذای سالم
عناب؛ غذای سالم

عناب؛ غذای سالم

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: میوه عناب می‌تواند به عنوان یک انتخاب غذای سالم ارائه شود.

عناب

محسن پویان در گفت و گو با ایسنا، گفت: میوه عناب می‌تواند به عنوان یک انتخاب غذای سالم ارائه شود، زیرا اول از همه محتویات فیبرهای غذایی موجود در آن می‌تواند با آهسته کردن هضم کمک به تنظیم سطوح قند خون کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: فیبرهای موجود در عناب همچنین به کنترل مصرف کالری با اثر سیرکنندگی کمک می‌کند.

پویان با بیان اینکه میوه‌های عناب، منبعی از اسیدهای چرب ضروری سال است، اظهار کرد: عناب غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده که این اسیدهای چرب ۶۸ درصد از کل چربی در میوه انار را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۳۳ اسید چرب در قسمت گوشتی میوه انار خشک شده شناخته شده و بیشتر اسیدهای چرب مسئول رایحه خوب میوه عناب است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآورشد: علاقه زیاد به مصرف میوه‌های عناب به خاطر مقادیر بالای ویتامین ” ث ” بوده که به عنوان یک منبع مهم از این ویتامین برای تغذیه انسان است.

پویان یادآورشد: ویتامین عناب با مقادیر کمتر منبع برای دیگر دیدار ویتامین‌ها نظیر ویتامین B6 و ویتامین A  است و میوه عناب بعنوان یک منبع خوب از منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم و روی شناخته شده است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.