صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ساماندهی مجموعه تاریخی “تاق بستان” به کجا رسید؟

ساماندهی مجموعه تاریخی “تاق بستان” به کجا رسید؟

به گفته مدیرپایگاه تاریخی تاق بستان مهمترین بخش های پروژه ساماندهی مجموعه تاریخی تاق بستان دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای آیین‌های محلی کردی در تاق‌بستان

ثریا باباخانی در گفت وگو باخبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز پروژه ساماندهی مجموعه تاریخی تاق بستان از سال گذشته، اظهارکرد: احداث ساختمان ورودی، ساماندهی و محوطه سازی زمین های تملک شده و نورپردازی و روشنایی از جمله مهمترین فعالیت های عمرانی در مجموعه تاریخی تاق بستان است که از ابتدای سال ۹۶ شروع شد.

وی ادامه داد: احداث ساختمان ورودی مجموعه در مساحت ۴۲۰ مترمربع شامل بخش هایی همچون سالن معرفی، بلیط فروشی، گالری آثار، کافی شاپ، غرفه صنایع دستی و مانتیتورینگ است که درحال حاضر ساخت این ساختمان به اتمام رسیده است.

مدیرپایگاه تاریخی تاق بستان تاکید کرد: ظرف چند هفته آینده نیز کار تجهیز ساختمان ورودی را انجام خواهیم داد تا برای افتتاح و بهره برداری در دهه فجر امسال آماده شود.

وی همچنین از تلاش برای الکترونیکی کردن بلیط فروشی این مجموعه تاریخی خبر داد و گفت: در این راستا از سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست کردیم تا پیش از دهه فجر بحث بلیط فروشی الکترونیکی را در مجموعه تاریخی تاق بستان راه اندازی کند تا این مجموعه اولین مکان تاریخی استان باشد که در آن بلیط فروشی الکترونیکی داریم.

باباخانی در ادامه بااشاره به اتمام ساماندهی و زیباسازی زمین های تملک شده پایین دست مجموعه تاریخی تاق بستان، عنوان کرد: همچنین برای ورود گردشگران به داخل مجموعه اقدام به تعریف یک مسیر ورودی جدید کرده ایم.

وی درادامه از پایان ۸۵ درصد از پروژه نورپردازی و روشنایی داخل مجموعه خبرداد و گفت: تا دهه فجر ۱۵ درصد باقی مانده از پروژه نورپردازی و روشنایی مجموعه تاریخی تاق بستان را به اتمام خواهیم رساند.

مدیر پایگاه تاریخی تاق بستان درخصوص میزان اعتباری که تاکنون برای اجرای این پروژه ها اختصاص یافته نیز گفت: سال گذشته پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای این پروژه ها تخصیص اعتبار داشتیم، امسال نیز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آنها مصوب شد که تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

به گفته این مسئول، اجرای فاز اول اینترنت شبکه، سیستم نظارت تصویری، پاکسازی و مرمت حفاظتی تاق ها و … از دیگر پروژه هایی هستند که با تخصیص باقی مانده اعتبار مصوب شده در مجموعه تاریخی تاق بستان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.