صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / ارتقای حقوق شهروندی زندانیان با هوشمندسازی تلفن‌های همگانی
ارتقای حقوق شهروندی زندانیان با هوشمندسازی تلفن‌های همگانی

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز تاکید کرد

ارتقای حقوق شهروندی زندانیان با هوشمندسازی تلفن‌های همگانی

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز بر ارتقای حقوق شهروندی زندانیان با هوشمندسازی تلفن‌های همگانی زندان‌ها تاکید کرد.

جبار باقری

به گزارش کسب و کار نیوز، جبار باقری طی یک بازدید ۳ ساعته از کارگاه ساخت و تجهیز تلفن‌های هوشمند زندان‌ها در اصفهان اظهار کرد: زندانیان برابر آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، دارای حقوق مشخصی هستند که فارغ از نوع ارتکاب جرم آنها، باید توسط مسئولین زندان‌ها تامین شوند و ارتباط زندانی با خانواده از طریق ملاقات و تلفن از جمله این حقوق است.

وی با ذکر چند ویژگی از تلفن‌های هوشمند جدید که بهره‌برداری از آن، هم‌ اکنون در بیش از ۲۵ استان کشور اجرایی شده است، تصریح کرد: این سامانه ضمن تسهیل ارتباط تلفنی زندانیان با خانواده هایشان، با دقت بالا و تکنولوژی به‌کار گرفته شده به‌شکلی محسوس، از تخلفات احتمالی و سوء‌استفاده برخی از مجرمین جلوگیری کرده و بر اساس گزارش‌های اعلام شده، در زندان‌هایی که از این سامانه استفاده می‌کنند، تخلفات تلفنی در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

باقری اعلام کرد: سازمان زندان‌ها پس از شناسایی نقاط آسیب‌پذیر تلفن‌های کارتی سابق، انجمن حمایت زندانیان مرکز را مسئول سامانه تلفن‌ها انتخاب و انجمن نیز با بهره‌گیری از دانش بومی و جوانان مستعد و همچنین با همکاری شرکت مخابرات، اقدام به طراحی، ساخت و نصب این سیستم کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز ادامه داد: بزودی سامانه هوشمند تلفن در ۶ استان باقی مانده راه اندازی شده و زندانیان می‌توانند برابر قوانین و مقررات زندان با شماره‌های مجاز اعلام شده، که عمدتاً مربوط به اعضای خانواده‌ها می‌باشد، تماس برقرار کنند.

در ادامه باقری طی نشستی با مدیرکل زندان‌های استان اصفهان و در ضمن بازدید از انجمن حمایت زندانیان این شهر، باتوجه به کاهش تخلف‌های تلفنی در زندان‌ها، به‌واسطه هوشمندسازی تلفن‌های همگانی و با توجه به تاکید رئیس سازمان زندان‌ها و ضرورت اجرای این طرح در زندان‌ها و در نتیجه کاهش آسیب در جامعه، از همکاری مدیران کل زندان‌هایی که در این طرح همکاری کرده‌اند قدردانی کرد.

باقری در پایان تصریح کرد: این کارت‌ها جایگزین کارت‌های تلفن همگانی هستند و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک عامل، امکان شارژ کارت از طریق دستگاه‌های کارتخوان درون زندان فراهم شده است، بنابراین این اقدام، ضمن جلوگیری از تخلفات تلفنی، مشکلات ناشی از نوسانات تهیه کارت‌های همگانی را نیز برطرف می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.