صفحه اصلی / استان ها / کرمان / ۴۶ درصد مردم منطقه قلعه‌گنج لوله‌کشی آب شرب ندارند
۴۶ درصد مردم منطقه قلعه‌گنج لوله‌کشی آب شرب ندارند

نماینده مردم کهنوج و قلعه‌گنج در خانه ملت:

۴۶ درصد مردم منطقه قلعه‌گنج لوله‌کشی آب شرب ندارند

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مشکل آب شرب در شهرستان قلعه‌گنج هم‌چنان وجود دارد، گفت: ۵۴ درصد جمعیت این شهرستان لوله‌کشی آب دارند که برخی از آن‌ها در شبانه‌روز فقط سه ساعت از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند ضمن آن‌که ۴۶ درصد مردم این منطقه لوله‌کشی آب شرب ندارند.

آب شرب

به گزارش کسب و کار نیوز، «احمد حمزه» در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی به شهر قلعه‌گنج با حضور دکتر «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع خبرنگاران گفت: آب شرب قلعه‌گنج از لحاظ شاخص سلامت جزو بدترین آب‌های کشور است.

وی با بیان این مطلب که مشکل آب شرب در شهرستان قلعه‌گنج هم‌چنان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۴ درصد جمعیت این شهرستان لوله‌کشی آب دارند که برخی در شبانه‌روز تنها ۳ ساعت از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند ضمن آن‌که ۴۶ درصد مردم این منطقه لوله‌کشی آب شرب ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمد طاهری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در حاشیه افتتاحیه این پروژه آبرسانی گفت:  مطالعات این پروژه در سال ۸۹ آغاز و در سال ۹۱ کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

وی طول خط انتقال این پروژه آبرسانی را ۶۵ کیلومتر برشمرد و افزود: حجم مخزن ذخیره آب این پروژه ۱۰ هزار متر مکعب است.

مدیر عامل آبفای استان میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۳۵۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه از محل طرح‌های تملک دارایی‌های استانی و ملی است.

طاهری با بیان این مطلب که این پروژه برای تأمین آب شرب مردم شهرستان قلعه گنج است، یادآور شد: آب این طرح از ۴ حلقه چاه تأمین می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.