صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / تولید بیش از ۲۷ میلیون تن سنگ آهن در ۹ ماهه امسال
تولید بیش از ۲۷ میلیون تن سنگ آهن در ۹ ماهه امسال

ایرنا گزارش می کند

تولید بیش از ۲۷ میلیون تن سنگ آهن در ۹ ماهه امسال

آمار تولید 9 ماهه سنگ آهن هفت مجتمع شاخص که از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر شده حاکی از دستیابی به رقم بیش از 27 میلیون تن است که گل گهر (کرمان) سهم حدود 44 درصدی در این زمینه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جداول آماری دوره ۹ ماهه نشان می دهد که میزان استخراج سنگ آهن خام بالغ بر ۴۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۸۶ تن، تولید سنگ آهن ۲۷ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۸۹ تن و محصول ارسالی برای مصرف ۲۶ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۸۶ تن بود.
برپایه داده های آماری ایمیدرو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر کرمان در ۹ ماهه امسال ۱۱ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۴۹۰ تن تولید سنگ آهن داشت که ۴۳٫۹ درصد سهم کل را به خود اختصاص داد.
همچنین تولید سنگ آهن در چادرملو یزد به هفت میلیون و ۶۱ هزار و ۴۲۷ تن رسید که ۲۶٫۱ درصد سهم کل را از آن خود ساخت.
علاوه براین مجتمع سنگ آهن مرکزی ( کرمان) سهم ۱۹٫۶ درصدی از کل را با تولید پنج میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۱۳ تن در اختیار گرفت .
مجتمع سنگ آهن سنگان ( خراسان رضوی) با بیش از ۱٫۵ میلیون تن، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان با افزون بر ۸۴۷٫۸ هزار تن، مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی چاه گز با بیش از ۷۹۷٫۱ هزار تن و سنگ آهن جلال آباد (کرمان) با افزون بر ۳۷۸٫۱ هزار تن تولید دیگر مجموعه های مورد بررسی بودند.

** صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری
آمار تجارت خارجی ۹ ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی نشان داد مجموع ارزش صادرات سنگ آهن کنسانتره و دانه بندی به رقم ۵۳۷٫۱ میلیون دلار رسید که از این رقم سهم سنگ آهن کنسانتره ۳۴۶٫۴ میلیون دلار بود و در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد یک هزار و ۳۵۲ درصدی داشت.
میزان صادرات سنگ آهن کنسانتره در مدت مورد بررسی چهار میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۵۰ تن ثبت شد که نسبت به ۹ ماهه ۹۶ ( منتهی به آذر) یک هزار و ۶۱۹ درصد افزایش نشان می دهد.
۶ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۲۶ تن سنگ آهن دانه بندی نیز در مدت یاد شده صادر شد که در مقایسه با ۹ ماهه پارسال ۵۳ درصد کاهش داشت و ارزش آن نیز به رقم افزون بر ۱۹۰٫۷ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مورد بررسی ۷۶ درصد افت داشت.

** رشد ۸٫۷ درصدی تولید سنگ آهن
براساس جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین سال برنامه ششم توسعه (۱۳۹۶) ۳۴ میلیون و ۴۷۶٫۱ هزار تن سنگ آهن تولید شد.این میزان نسبت به تولید ۳۱ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۴۰۰ تنی سال ۱۳۹۵ رشد ۸٫۷ درصدی داشت.

** صادرات ۵٫۷ میلیاردی سنگ آهن
صادرات سنگ آهن ایران در دوره پنج ساله ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۶ به ارزش پنج میلیارد و ۷۳ میلیون دلار ثبت شد. بنابراین متوسط سالیانه آن بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است.
به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ذخایر قطعی سنگ آهن کشور توسط ایمیدرو افزون سه میلیارد تن برآورد شده است.
براساس گزارش منتشر شده در زمینه نتایج عملیات اکتشافی در زمینه سنگ آهن که از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، ذخایر جدیدی به دست آمد که در منطقه سنگان (خراسان رضوی) و برخی مناطق دیگر ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر قطعی سنگ آهن کشور اضافه شد.

** ۱۵۵۹*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی/ گره برقی‌سازی ناوگان به دست شهردار باز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.