صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / بهتر است درباره بودجه از مردم نظرخواهی شود
بهتر است درباره بودجه از مردم نظرخواهی شود

یک وکیل دادگستری:

بهتر است درباره بودجه از مردم نظرخواهی شود

یک وکیل دادگستری گفت: آگاهی مردم از بودجه کشور ضروری است، اما بهتر بود که این آگاهی به گونه‌ای باشد تا اظهارنظر می‌کردند و به آن‌ها بها داده می‌شد.

بهشید ارفع نیا . وکیل دادگستری

بهشید ارفع‌نیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت شفاف سازی بودجه گفت: باید مردم از بودجه کشور آگاه شوند زیرا این موضوع یکی از موارد حقوق شهروندی است.

وی افزود: باید بین تخصیص بودجه در خصوص سازمان‌ها  تعادل برقرار شود. به عنوان مثال مسلما وزارت بهداشت یا سازمان آموزش و پرورش جزو سازمان های مهمی هستند و باید بودجه آن‌ها با سازمان های دیگر متفاوت باشد.

این وکیل دادگستری با طرح این سوال که آیا بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، در حد کافی بوده است؟ گفت: با توجه به حوادثی مانند زاهدان یا شین آباد، مسلما باید بودجه وزارت آموزش و پرورش را بیشتر تخصیص دهند تا اینگونه حوادث تکرار نشود. متاسفانه به این سازمان‌ها یا بودجه کافی اختصاص داده نمی شود  یا آنقدر کم است که کارآیی ندارد.

وی با بیان این‌که «متاسفانه حقوق شهروندی که در قانون اساسی آمده و یا آنچه که رییس جمهور وعده دادند، در کشور رعایت نمی‌شود»، گفت:  متاسفانه برای برخی از ارگان‌ها تخصیص بودجه زیاد و برخی دیگر نیز که جزو سازمان های اصلی هستند، بودجه کم در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان گفت: آگاهی مردم از بودجه کشور ضروری است، اما بهتر بود که این آگاهی به گونه‌ای باشد تا اظهارنظر می‌کردند و به آن‌ها بها داده می‌شد. بهتر بود نظرخواهی می‌کردند که مثلا بودجه سازمانی مثل وزارت بهداشت را مناسب می‌دانید یا خیر؟ که متاسفانه این موضوع در کشور اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا میرزایی/ دبیر: فرهاد صمدی‌پور

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.