صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / افزایش ۳۳ سانتی‌متری تراز آبی دریاچه ارومیه
افزایش ۳۳ سانتی‌متری تراز آبی دریاچه ارومیه

افزایش ۳۳ سانتی‌متری تراز آبی دریاچه ارومیه

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بارش‌ها اخیر و رهاسازی آب، تراز فعلی دریاچه ارومیه افزایش 33 سانتی‌متری را نشان می‌دهد.

دریاچه ارومیه

به گزارش کسب و کار نیوز، «خلیل ساعی» در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی شورای استانی فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان این‌که وضعیت کنونی دریاچه تا حدودی تثبیت شده و پروژه‌های مختلف برای وارد کردن آب به پیکره‌ی دریاچه اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تبخیر بیش از حد آب دریاچه ارومیه در فصل تابستان و پاییز باید راهکارهای دیگری نیز برای احیای آن اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به این‌که ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، باید مقداری زیادی از مصرف سالانه آن در بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه صرفه جویی شده و به نفع دریاچه ذخیره شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: صدا و سیما در پرداخت به این حوزه عملکرد خوب و مثبتی داشته و برای تداوم این امر نیازمند همکاری مستمر اعضای کمیته و دبیرخانه ستاد در اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به مدیریت و مصرف بهینه ی آب هستیم.

«علی عیسی‌زاده» کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی را بازوی پر توان ستاد احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: این موضوع می‌تواند منشأ خدمات و اقدامات تأثیرگذار در این حوزه باشد.

وی در ادامه به نقش مشارکت محلی مردم در احیای نگین آبی آذربایجان اشاره کرد و گفت : به‌رغم تلاش‌های بازدارنده، متأسفانه هم‌چنان شاهد حفر و وجود چاه های غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.