صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / مطلوبیت میکروبی آب بهبهان و آغاجاری نگران کننده است
مطلوبیت میکروبی آب بهبهان و آغاجاری نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

مطلوبیت میکروبی آب بهبهان و آغاجاری نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص وضعیت سلامت آب در روستاهای خوزستان، گفت: وضعیت کلرسنجی آب روستایی در ماهشهر، اندیکا، باوی، دشت آزادگان، کارون، غرب اهواز، لالی، هویزه، شرق اهواز، دهدز و رامهرمز، در شرایط مطلوب نیست.

آب

به گزارش کسب و کار نیوز، در این نشست همچنین مسعودی‌فر، اظهار کرد: سال گذشته حداقل سه بار در چنین جلساتی موضوع آب روستایی شوش مطرح شد. طبق گزارشهایی که ارائه شد، در سال ۹۶ بیش از ۶۵ درصد مصوبات این جلسات محقق شد اما متاسفانه مصوباتی که درخصوص آب شرب شهرستان شوش داشتیم هیچ‌کدام محقق نشده است.

وی گفت: ۳۵۴ روستا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول وجود دارد که از ۲۹۳ سامانه آبرسانی آب خود را دریافت می‌کنند که ۵۹ سامانه از این تعداد ریسک بالایی دارند؛ یعنی وضعیت زیرساخت‌های این سامانه‌ها ممکن است این احتمال را ایجاد کند که فاجعه انسانی رخ دهد و متاسفانه هر ۵۹ سامانه با ریسک بالا در شوش قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه دو تأسیسات عمده بزرگ در روستاهای خلیفه حیدر و زبیدودبات شوش وجود دارند، اظهار کرد: زمانی که کمبود منابع وجود دارد و می‌خواهیم کارهای اصلاحی انجام دهیم، به سمت جمعیت‌های بزرگ رو می‌آوریم اما واقعیت این است که دو تأسیسات خلیفه و زبیدودبات جمعیت ۴۰ هزار نفر را پوشش می‌دهند. پراکندگی روستاها بالا است و اگر اتفاقی بیافتد، جمع کردن آن فوق العاده بغرنج است.

مسعودی‌فر تصریح کرد: گزارشهایی از اقدامات انجام شده در روستای خلیفه حیدر گزارش شد اما چیزی که در فیزیک محل مشاهده می‌کنیم، تنها خطوط انتقال هستند.

وی بیان کرد: مقرر شده بود که اردیبهشت ماه امسال همه کارها در دو سامانه آبرسانی این دو روستا انجام شده باشد و جشن بهبود وضعیت گرفته شود که این کار انجام نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: در حال حاضر وضعیت کلرباقیمانده در شوش ۵۵ درصد است که این وضعیت در کنار وضعیت زیرساخت‌های موجود ممکن است هر لحظه تهدید بزرگی ایجاد کند و نتوانیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.