صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / نمازی: شخصیت‌های نظام راضی به این همه مسائل حفاظتی نیستند
نمازی: شخصیت‌های نظام راضی به این همه مسائل حفاظتی نیستند

نمازی: شخصیت‌های نظام راضی به این همه مسائل حفاظتی نیستند

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شخصیت‌های نظام راضی به این همه مسائل حفاظتی نیستند، گفت: امر مبارکی است که پس از 40 سال به فکر افتاده‌ایم تا فاصله بین مردم و مسئولان را کم کنیم.

محمدعلی نمازی

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نفس عمل برداشتن نرده‌های نماز جمعه میان مردم و مسئولان خوب است، اظهار کرد: اما این سئوال هم پیش می‌آید چرا تاکنون ستاد اقامه نماز جمعه به فکر کاهش فاصله مردم و مسئولان نیفتاده است؟ این عمل خوب است و برداشته شدن فاصله‌ها ابتدا از طریق برداشتن موانع فیزیکی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: این سئوال برای خود من مطرح است که اگر این پیشنهاد توسط یک فرد غیر اصولگرا هم داده می‌شد مراکز امنیتی آن را می‌پذیرفتند؟ زمانی که در مجلس ششم بودیم به ما می‌گفتند قبلا خیابان‌های اطراف مجلس سنا آزاد بود و مردم به راحتی در این خیابان‌ها رفت و آمد می‌کردند. نامه‌ای به رئیس مجلس ششم نوشتم و ذکر کردم با توجه به پیشرفت تجهیزات حفاظتی بهتر است موانع خیابان‌های اطراف مجلس برداشته شود که چند وقت بعد موانع برداشت نشد، بلکه یک ایستگاه کنترل هم بیشتر شد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امر مبارکی است که پس از ۴۰ سال به فکر افتاده‌ایم تا فاصله بین مردم و مسئولان را کم کنیم، گفت: اکنون یک مقام که می‌خواهد سفر کند قبل از آن تیم‌های حفاظتی به شهر مقصد می‌روند. ما چندی پیش یکی از مقامات دولتی را به مجمع نمایندگان ادوار مجلس دعوت کردیم که برای حضور این فرد کنترل‌های زیادی انجام شد، این نگرانی‌های بی مورد باید کم شود.

نمازی همچنین تصریح کرد: برای کاهش فاصله مردم و مسئولان باید ساز و کاری تعریف شود که نیاز نباشد همه ارتباط‌ها، حضوری باشد. مردم از مسئولین تلاش برای حل مشکلات آنها را می‌خواهند. مسئولان با انجام این وظیفه خود می‌توانند مردم را به خود نزدیک کنند. کاهش تصدی‌گری دولتی، اصلاح بروکراسی بسیار پیچیده و وقت گیر، استفاده از تکنولوژی و دولت الکترونیک می‌تواند نقش مهمی در افزایش رضایت مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: این ذهنیت مردم هم باید اصلاح شود که همه جا نیاز نیست با پول دادن یا آشنا داشتن کار خود را پیش ببرند؛ زیرا در بسیاری از مراکز دولتی کارها با سهولت در حال انجام است. با اصلاح این ذهنیت مردم، ضریب اعتماد مردم هم افزایش می‌یابد. مردم هم باید قادر باشند اگر از مسئله‌ای ناراضی می‌شوند، به سهولت شکایت خود را مطرح کنند. از سویی باید در کنار رسانه ملی بخش خصوصی هم فعال شود تا ارتباط مردم و مسئولین فقط از طریق یک کانال نباشد. دیدار مرتب مردمی مسئولین نیز به کاهش فاصله‌ها کمک می‌کند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: فضای کشور امنیتی است، مخصوصا در مورد شخصیت‌های نظام که خود آنها هم به این همه مسائل حفاظتی راضی نیستند، اما تیم‌های حفاظتی شرایط را به گونه‌ای حساس جلوه می‌دهند که این شخصیت‌ها به حضور تیم‌های حفاظتی تن می‌دهند.

وی در پایان گفت: همه توان کشور باید صرف این شود که با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری کشور اداره شود، در این زمینه باید از الگوهای موفق جهان نیز بهره برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.