صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / روغن‌گیری آزمایشی از گیاه لِمون گِراس در هرمزگان
روغن‌گیری آزمایشی از گیاه لِمون گِراس در هرمزگان

برای نخستین بار صورت گرفت؛

روغن‌گیری آزمایشی از گیاه لِمون گِراس در هرمزگان

برای نخستین بار در هرمزگان به‌صورت آزمایشی از گیاه لِمون گِراس در شهرستان رودان روغن‌گیری شد.

گیاه لِمون گِراس

 به گزارش کسب و کار نیوز، ‌مدیر شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان با اعلام این خبر گفت: امسال ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گیاه لمون گراس رفته که تاکنون ۸۰ تن برداشت‌شده است.

منوچهر ضیایی با پیش‌بینی تولید ۱۰۰ تن لمون گراس خشک در فصل برداشت، اظهار کرد: روغن این گیاه در درمان بیماری‌های پوستی کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه گیاه لمون گراس در سال دو بار در شهریور و دی‌ماه برداشت می‌شود، اضافه کرد:  گیاه لمون گراس نوعی دمنوش دارویی است که برای درمان انواع بیماری‌های عفونی، دستگاه عصبی، رفع اضطراب، کاهش کلسترول، جلوگیری از عفونت، تقویت سلامت دهان، کاهش درد و افزایش سطح گلبول‌های خون مفید است.

ضیایی خاطرنشان کرد: کاشت گیاه لمون گراس در شهرستان رودان از یک سال و نیم پیش آغازشده و برای راه‌اندازی این مزرعه ۲ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با سود ۲ درصد هزینه شده است.

وی اضافه کرد: خاستگاه این گیاه در آمریکای جنوبی، آفریقا و شرق آسیاست و بذر به‌کاررفته در این مزرعه از کشور نیجریه تهیه‌شده است.

مدیر شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان عنوان کرد: گیاه برداشت‌شده پس از فرآوری به کشور‌های عراق، قطر و امارات عربی متحده صادر می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه هر کیلو گیاه فرآوری شده لیمو گراس ‌۲۰ دلار ارزآوری دارد، تصریح کرد: کارخانه فرآوری نیز با ظرفیت ۲۵۰ تن در سال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان در پایان با اشاره به اینکه در این کارخانه انواع گیاهان دارویی، سبزی، صیفی و میوه‌های خشک فراوری می‌شود، ادامه داد: در مزرعه و کارخانه لمون گراس ۲۶ نفر شغل هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.