صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / سکونت ۱.۵ میلیون نفر در مناطق پر خطر آذربایجان‌شرقی
سکونت ۱.۵ میلیون نفر در مناطق پر خطر آذربایجان‌شرقی

سکونت ۱.۵ میلیون نفر در مناطق پر خطر آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آمار، ۱.۵ میلیون نفر در مناطق پر خطر استان سکونت دارند، از این‌رو باید با این خطر جدی که جان ساکنان را تهدید می‌کند، با وحدت رویه مقابله کرد.

جلسه ستاد بازآفرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدرضا پورمحمدی» در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، اظهار کرد: با این‌که آذربایجان‌شرقی، استانی زلزله‌خیز است اما تاکنون اقدام مفیدی برای سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام نشده است.

وی بر ضرورت سامان‌دهی مناطق ناکارآمد شهری با اولویت‌بندی و تهیه اطلاعات ریز و دقیق از این مناطق تأکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، بزرگ‌ترین مشکل موجود در این زمینه را پیگیری نکردن بودجه‌ها و جذب ناکامل اعتبارات اعلام کرد و گفت: تشکیل ستاد تسهیل می‌تواند در پیشبرد این امور و ارائه راهکار عملی، تا حدودی مشکلات را برطرف کرده و اهداف مدنظر بازآفرینی شهر پایدار را محقق کند. 

«ابوالقاسم سلطانی»، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی هم با بیان این‌که ۱۵ درصد بافت‌های ناکارآمد شهری کشور در این استان متمرکز است، افزود: هم‌اکنون مساحت اسکان غیررسمی شناسایی شده در استان حدود ۳۶۰۰ هکتار و مساحت بافت‌های فرسوده هم ۵۸۰۰ هکتار است. 

به گفته وی، بیش از ۴۷ میلیارد تومان برای سامان‌دهی این مناطق اختصاص یافته و با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های مربوط، به کل استان تزریق خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.