صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۲۵ هزارمین واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح می‌شود

معاون استانداری:

۲۵ هزارمین واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به روند مطلوب بازسازی مناطق زلزله زده استان گفت: به زودی 25 هزارمین واحد مسکونی در مناطق زلزله زده به بهره برداری می رسد.

بازسازی زلزله کرمانشاه بنیاد مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد ابراهیم الهی تبار در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه که امروز (۱۷ دی) برگزار شد، به زلزله بزرگ سال گذشته استان اشاره کرد و افزود: در این زلزله بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی تخریب شد که از این تهدید فرصت ساختیم و توانستیم بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی بسازیم و واحدهای فرسوده را هم مقاوم سازی کنیم.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته به زودی ۲۵ هزارمین واحد مسکونی در مناطق زلزله به بهره برداری میرسد.

الهی تبار خاطرنشان کرد: در شهر سرپل ذهاب ۶۵۰۰ واحد تخریب شد که در حال حاضر پروانه ساخت برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صادر شده که همه اینها نشان از امید به زندگی در این مناطق است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به تخریب ۱۰۰ درصدی ۲۵۶ روستا در مناطق زلزله زده اشاره کرد وافزود: با همت مسئولین و مردم، امروز ساخت و ساز تقریبا در تمام روستاهای مناطق زلزله به پایان رسیده است.

الهی تبار به زلزله های بزرگ اخیر هم اشاره کرد و افزود: زلزله ۶٫۴ ریشتری آذر و زلزله ۵٫۹ ریشتری روز گذشته امتحانی برای مقاومت واحدهای احداث شده بود که همه این واحدها به خوبی امتحان خود را پس دادند.

وی تاکید کرد: قطعا حضور مقام معظم رهبری و نیز مسئولین دولتی در مناطق زلزله در ایجاد روحیه امید بین مردم بسیار تاثیر گذار بود و خوشبختانه با همکاری مردم روند ساخت وساز به خوبی در این مناطق درحال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اساس برنامه ریزی های درست کشور داشتن شاخص های جمعیتی و اطلاعات به روز در این حوزه است گفت: امروز سازمان ثبت احوال با فعالیت در حوزه صدور کارت هوشمند ملی مسیر نوی در حیطه سرمایه گذاری و برنامه ریزی کشور رقم زده است.

وی به فعالیت های دیگر سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: بارها گفته ام بخشی از این آرامشی که امروز داریم مرهون فعالیت های این سازمان است، چرا که همواره بعد از هر انتخاباتی دشمنان شائبه وجود تقلب و … را مطرح می کردند، اما امروز با اقدامات ثبت احوال و انجام رای گیری با استفاده از کد ملی راه هرگونه بهانه جویی برای دشمنان و ایجاد شایعه و شائبه های بی اساس در انتخابات را بسته است.

الهی تبار به نقش آمارهای هویتی در پیشبرد امور کشور هم اشاره کرد و افزود: این آمارها برای اثربخشی باید به روز باشد و درهمین راستا سایر نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی باید با ثبت احوال همکاری لازم را داشته و آمارهای لازم را به روز به ثبت احوال اعلام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.