صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / اجرای پایلوت نسخه‌نویسی الکترونیکی در یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی

اجرای پایلوت نسخه‌نویسی الکترونیکی در یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح پایلوت نسخه‌نویسی الکترونیکی در یکی از شهرستان‌های بستان آباد یا جلفا در آذربایجان‌شرقی از اول بهمن ماه خبر داد.

 نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش کسب و کار نیوز، «وحید مجیدی» در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان این‌که این نشست برای تبیین و شفاف‌سازی عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: معوقات و مطالبات بیمه سلامت استان در سال گذشته برابر با ۸۶۰۰ میلیارد ریال بود که از این میزان حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده بود و ۲۵۰۰ میلیارد ریال نیز طی این هفته، پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به معوقات سال گذشته اداره‌کل بیمه سلامت استان، تصریح کرد: تا به این لحظه هیچ بدهی به بخش خصوص و پزشکان نداریم و یک ماه از مطالبات آزمایشگاهی و رادیولوژی از سال گذشته باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال در خصوص پرداختی‌ به دانشگاه‌ها در وضعیت مطلوبی نسبت به سال گذشته قرار داریم، اظهار کرد: مطالبات پزشکان و آزمایشگاه‌ها تا شهریورماه سال جاری، مطالبات داروخانه‌ها تا تیر ماه و مطالبات دانشگاهی را تا آبان ماه پرداخت کرده‌ایم. 

مجیدی میزان بدهی به بیمارستان‌ها را ۱۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت: در پرداخت مطالبات بخش بستری بیمارستان‌ها عقب افتاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا آن را نیز پرداخت کنیم.

وی با تأکید بر این‌که تا زمانی که بودجه سالانه بیمه سلامت با هزینه‌های بیمه، همخوانی نداشته باشد، مشکل معوقات و عقب افتادن مطالبات هم خواهد بود، گفت: ۸۵ درصد از اعتبارات ما وابسته به بودجه دولت بوده و ۱۵ درصد هم از محل صندوق کارکنان دولت تامین می‌شود که پنج درصد آن را هم دولت می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، بودجه پیشنهادی دولت برای سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ را ۱۹ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: در حالی که تراز سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال بود، امسال بودجه‌ای که دولت در نظر گرفته و به مجلس فرستاده، حدود چهار میلیارد از بودجه سال گذشته کم‌تر است.

مجیدی تصریح کرد: به طور کلی نسبت به سال گذشته و طی هفت ماه اول سال جاری در همه حوزه‌ها اعم از بیمارستانی و دانشگاهی در استان، ۳۳ درصد کاهش مراجعات و ۱۲ الی ۱۳ درصد کاهش هزینه داشته‌ایم که ناشی از کاهش بار تقاضاهای القایی و غیرضروری است.

وی گفت: ضمن این که از تعهدات بیمه‌ای کم نشده، افزایش قیمت ۶۵۰ قلم دارو نیز لحاظ شده است، به جز مشمولان بیمه سلامت همگانی رایگان، در سایر موارد محدویتی در ارایه خدمات در خصوص مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی تعداد کل افراد تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی را بالای دو میلیون  و ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰  هزار نفر بیمه شده روستایی داریم و ۷۰ هزار نفر بیمه شده شامل سایر اقشار (دانشجویان، طلاب، خانواده معظم شهدا و مددجویان بهزیستی) نیز از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مجیدی با بیان این‌که ۴۸۰ هزار نفر در استان از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی تحمت پوشش بیمه ایرانیان بوده و ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت هم در این استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی در ادامه از نزدیک به ۲ میلیون مورد رفع همپوشانی، خبر داد و افزود: در استان ما نیز ۱۵۰ هزار مورد رفع همپوشانی شده است، تلاش داریم تا هیچ فردی دو دفترچه بیمه نداشته باشد، با وارد کردن اطلاعات مراجعه کننده به سامانه حین مراجعه به پزشک، در صورت داشتن دو دفترچه طبق تفاهم نامه دفترچه دوم حذف می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که با ۲۶۰۰ موسسه طرف قرارداد هستیم، خاطرنشان کرد: همه موسسات همکاری خوبی با ما داشته‌اند، اما دو بیمارستان حکیمان نور و چشم پزشکی مهر با کم لطفی تمام به بهانه عدم توانایی در تامین تجهیزات، یک طرفه لغو قرارداد کرده و تا کنون هیچ یک از اعضای هیات مدیره حاضر به شفاف سازی نشده‌اند، در حالی که سایر بیمارستان‌های خصوصی هم با چنین مشکلی مواجه بودند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۲۵۰۰ میلیارد ریال از معوقات بیمه سلامت در استان پرداخت می‌شود، گفت: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت بدهی بیمه سلامت استان به سازمان‌ها، موسسات، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد اختصاص داده شده که در حال حاضر یک هزار میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.