صفحه اصلی / استان ها / فارس / اکثر روستاهای هدف گردشگری فارس ظرفیت گردشگری ندارد
اکثر روستاهای هدف گردشگری فارس ظرفیت گردشگری ندارد

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس:

اکثر روستاهای هدف گردشگری فارس ظرفیت گردشگری ندارد

‌مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: از 46 روستایی که به عنوان روستای هدف گردشگری در فارس تعیین شده، قریب به 30 روستا ظرفیت‌های لازم را ندارد.

سید کمال پاک فطرت

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، سید کمال پاک فطرت یکشنبه ۹ دیماه در جمع خبرنگاران گفت: در حالی‌که بسیاری از روستاهای دارای ظرفیت و جاذبه گردشگری در فهرست ۴۶ روستای هدف گردشگری فارس جای نگرفته که ۳۰ مورد از روستاهای قرار گرفته در این فهرست، فاقد ظرفیت‌های لازم برای گردشگری است.

پاک‌فطرت با تصریح اینکه گردشگری روستایی در این استان، ورشکسته است و باید با راهکارهای قابل دسترس از این وضعیت خارج شود، تاکید کرد: همانگونه که بارها از دهیاران خواسته‌ایم، برای رشد و اعتلای گردشگری در حوزه روستایی باید به دنبال نگاه فرا استانی بود و از نگاه کوتاه مدت پرهیز کرد.

او ضمن تاکید بر اهمیت مقوله گردشگری در راستای رونق اقتصادی روستاها و ممانعت از مهاجرت روستائیان، گفت: باید گردشگری روستایی را از حالت منفعل و ورشکسته فعلی خارج کنیم زیرا در حوزه گردشگری روستایی به دلیل کم توجهی متولیان مربوطه بسیار ضعیف هستیم.

پاک‌فطرت یکی از اقدامات را تشکیل کارگروه گردشگری روستایی با عضویت دهیاران عنوان و اضافه کرد: این اقدام یکی از برنامه‌های دفتر امور روستایی برای معرفی و تقویت روستاهای دارای ظرفیت گردشگری است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس عملکرد این کارگروه را هم راستا با انجمن گردشگری روستایی دانست و گفت: تشکیل کارگروه‌های مختلف روستایی برای افزایش توان تصمیم گیری و سیاست‌گذاری دهیاران است.

او ادامه داد: باید تصمیم‌گیری و برنامه ریزی برای روستاها توسط دهیاران انجام شده و از حرکت بر اساس دستورات بالادست و بروز مشکلات به دلیل متناسب این دستورات و برنامه ها با ظرفیت روستاها جلوگیری شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف این کارگروه را تقویت مبحث آموزش به دهیاران دانست و گفت: آموزش مباحث گردشگری توسط اساتید این حوزه به دهیاران یکی از مهمترین نیازهای روستاهای استان است.

پاک‌فطرت گفت: دهیاران اطلاعات درست و کاملی در مورد گردشگری، خصوصا گردشگری روستایی ندارند و باید تفکرات دهیاران را به معنای واقعی به سمت گردشگری روستایی سوق داد و از ظرفیت فراوانی که در این حوزه وجود دارد و می تواند ایجاد شود، بهره برد.

این مقام مسئول انجام فعالیت‌های بومگردی توسط دهیاران را اشتباه دانست و گفت: بومگردی باید توسط سرمایه گذار انجام شود و دهیار تنها فراهم کننده بستر برای حضور سرمایه گذار است.

پاک فطرت با بیان این که دهیاران باید به دنبال شکوفایی گردشگری برای احقاق حق روستاهای استان فارس باشند، گفت: هنوز در شهرستان‌ها ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و قطعا کارگروه گردشگری روستایی باید آماده پذیرش افراد و پویا کردن این ظرفیت‌ها باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد: دهیاران عضو کارگروه گردشگری روستایی خودشان برای روستا تصمیم می‌گیرند، یکی از اهداف تشکیل این کارگروه استفاده حداکثری از ظرفیت فکری و اجرایی دهیاران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.