صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / چرا حکم دریافت عوارض آلایندگی شهر اهواز از شرکت نفت اجرا نمی‌شود؟
چرا حکم دریافت عوارض آلایندگی شهر اهواز از شرکت نفت اجرا نمی‌شود؟

چرا حکم دریافت عوارض آلایندگی شهر اهواز از شرکت نفت اجرا نمی‌شود؟

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به عدم پرداخت عوارض آلایندگی از سوی شرکت نفت به شهرداری اهواز گفت: حکم دریافت حق آلایندگی از شرکت نفت اخذ شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

گاز

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ۲۲۰ حلقه چاه در اهواز وجود دارد ولی عوارض آلایندگی این چاه‌ها به شهرداری اهواز پرداخت نمی‌شود. 

وی افزود: همچنین شرکت نفت، شرکت ملی حفاری، صنایع فولاد، شرکت کربن ایران، شرکت‌های توسعه نیشکر و شرکت فولاد اکسین باید عوارض آلایندگی که سالانه مبلغی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است و برای مردم هزینه می‌شود را به شهرداری اهواز پرداخت کنند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: تاکنون بیشترین مبلغی که این شرکت‌ها و صنایع بابت آلایندگی در یک سال به شهرداری اهواز پرداخت کرده‌اند، حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

ایزدی بیان کرد: همچنین قراردادهای فروش نفت در تهران منعقد می‌شود و عوارض آن به خزانه شهرداری تهران واریز می‌شود. نفت اینجا استخراج می‌شود و عوارض آن، آنجا گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای به وجود آوردن امکانات رفاهی و ساختن شهر به اعتبارات نیاز داریم، گفت: به علت عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری‌ها، شاهد عقب‌افتادگی اهواز هستیم. 

ایزدی در خصوص پیگیری‌های انجام شده جهت دریافت عوارض آلایندگی از شرکت نفت، گفت: شهردار اهواز در ابتدای امسال شکایتی تنظیم کرد و از طریق دادگاه حکم لازم را اخذ کرد که طبق این حکم باید شرکت نفت در سال ۹۳،  ۳۴۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز پرداخت می‌کرد که تاکنون این مبلغ را پرداخت نکرده است و اکنون این مبلغ به ۱۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: اگر این حکم اجرا شود این مبلغ از حساب وزارت نفت برداشت می‌شود اما متاسفانه به علت مسائل کلان استانی و کشوری و موانعی، این حکم اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.