صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / لاریجانی: معتقد به گفت‌وگوی سازنده با اروپایی‌ها هستیم

لاریجانی: معتقد به گفت‌وگوی سازنده با اروپایی‌ها هستیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به گفت‌وگو با اتحادیه اروپا گفت: ما معتقدیم باید گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم اما در این خصوص چند مانع مهم وجود دارد که باید برداشته شود.

محمدجواد لاریجانی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه «بدون توقف» که یک‌شنبه شب از شبکه سه سیما پخش شد، در خصوص حوادث سال ۸۸ اظهار کرد: نباید تصور کنیم که فتنه فقط یک بار اتفاق می‌افتد. مساله مهم این است که بدانیم چرا این اتفاق رخ داد. ریشه این نوع اقدامات به سه عامل برمی‌گردد.

وی افزود: این اتفاق در ابتدا از انحراف در تفکر دینی شروع می‌شود، به نفاق در عمل سیاسی کشانده می‌شود و به شورش علیه نظام ختم می‌شود.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این اتفاق در حال حاضر نیز توسط تفکر سکولار لیبرال اتفاق می‌افتد و بهترین نیروهای ما را با امکانات تبلیغاتی و دسترسی به تکنولوژی دیجیتال شکار می‌کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: من مخالف اینترنت نیستم و طرفدار این تکنولوژی هستم و نباید مقهور این تکنولوژی شویم بلکه باید کنترل آن را در دست بگیریم.

وی تأکید کرد: فتنه باز هم می‌تواند اتفاق بیفتد و فقط هم مختص یک جناح خاص نیست. وقتی نفاق تا حدی جلو رفت، تبدیل به بغی می‌شود.

یکی از مهمانان برنامه در خصوص موضوع برجام و مذاکرات با اتحادیه اروپا سوال کرد که لاریجانی پاسخ داد: این موضوع چند نشانه دارد که یکی از آنها این است که اتحادیه اروپا اعلام کرده است ما باید در ایران دفتری تأسیس کنیم که از وظایف این دفتر در مصوبه پارلمان اروپا این است که فروش کالاهای اروپایی را در ایران تسهیل کند.

وی افزود: وظیفه دیگر این دفتر این است که به طور منظم نیروهایی که سکولار هستند و با نظام مسأله دارند را مورد حمایت قرار دهند که این موضوع هم در امر حقوق بشر و هم در خصوص موضوع موشکی مطرح است. آنها می‌خواهند توان دفاعی ما را تضعیف کنند.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: بحث موشکی ما فقط متعلق به خودمان نیست و توانسته‌ایم استراتژی دفاعی برای کشورهای مظلوم ایجاد کنیم. در مورد حقوق بشر آنها دقیقا این تجربه بزرگ ملت ما را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند اعلام کنند یک نظام مدنی بر اساس حمایت اسلامی ممکن نیست و هدف ایجاد یک نظام دیکتاتوری سکولار را دنبال می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از میهمانان در رابطه با تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران، اظهار کرد: من مخالف بخش اقتصادی آن هستم. اروپا نمی‌آید در ایران سرمایه‌گذاری کند. اگر کالای خود را می‌خواهد بفروشد، نیازی به تأسیس دفتر ندارد. در مورد موضوع حقوق بشر ما قویا در مقابل آن ایستاده‌ایم و نمی‌گذاریم اجرایی شود و این نظر حکومت است.

لاریجانی در ادامه گفت: ما معتقدیم باید گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم که در این مورد چند مانع مهم وجود دارد. از جمله این که استاندارد دوگانه است و مانع دیگر خودبزرگ‌بینی غربی‌ها است. مسأله بعدی سیاست‌بازی و دغل‌بازی سیاسی است و کاری به حقوق بشر ندارد.

وی اضافه کرد: از همه مهم‌تر موضوع تروریسم است. معنا ندارد که کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد، خود میزبان تروریست‌ها باشد.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: اولین اقدام ما این بود که مذاکرات اروپایی را در دایره خود آورده‌ایم و اعلام کردیم اگر قرار است مذاکرات سازنده و مستمری داشته باشیم، باید مواردی که گفتیم را بردارید.

لاریجانی در پایان این برنامه گفت: نکته دیگر این است که ما در مقابل فشار اروپایی‌ها قویا می‌ایستیم و قوانین و اجرای احکام‌مان را به خاطر آنها کنار نمی‌گذاریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.