صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار بسیار اندک است
عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار بسیار اندک است

مدیرکل شیلات خوزستان:

عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار بسیار اندک است

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار ممنوع است، گفت: میزان عرضه چنین آبزیانی مانند خرچنگ در بازار بسیار نادر و اندک است و قابل ملاحظه نیست.

خرچنگ

نبی‌الله خون میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث عرضه آبزیان حرام گوشت در شهرهای ساحلی استان،  اظهارکرد: با توجه به این‌که صید صیادان هدفمند نیست، زمانی که صیادان تور را به دریا می‌اندازند همه چیز وارد تور آن‌ها می‌شود.

وی افزود: تور صید میگو و ماهی با هم متفاوت است اما زمانی که صیاد تور را از درون دریا خارج می‌کند، مشخص می‌شود که چه چیزی را صید کرده است. بنابراین نمی‌توان گفت که صیادان با قصد مشخصی آبزیان حرام گوشت را صید می‌کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار ممنوع است، تصریح کرد: در شهرهای ساحلی مانند آبادان و خرمشهر که عنوان می‌شود ماهیان حرام گوشت عرضه می‌شود، میزان عرضه شاید بسیار نادر و اندک باشد و قابل ملاحظه نیست.

خون میرزایی با اشاره به این‌که اگر شهروندان مواردی از عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار را مشاهده کردند، حتما موضوع را به اداره‌کل شیلات یا اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند، عنوان کرد: مسولیت نظارت بر فرآورده‌های خام دامی مانند آبزیان بر عهده دامپزشکی است و در این زمینه آن‌ها مسول نظارت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس صحبت‌هایی که انجام گرفته است باید از این پس آبزیان حرام گوشتی مانند خرچنگ‌هایی که ضمن صید به دست صیادان می‌رسند، مستقیما برای فرآوری به منظور تولید پودر برای ماهیان پرورشی و مرغداری‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و وارد بازار نشوند.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان‌کرد: باید صید صیادان با همراهی اداره‌کل دامپزشکی و بهداشت ساماندهی شود تا در صورت صید چنین آبزیانی از آن‌ها در موارد دیگر بهره گرفته شود و این صیدها وارد بازار نشوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، هفته گذشته امام جمعه شهرستان آبادان در سخنانی از عرضه آبزیان حرام گوشت در این شهرستان انتقاد کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.