صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / معاون سازمان برنامه و بودجه: حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
معاون سازمان برنامه و بودجه: حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون سازمان برنامه و بودجه: حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: حقوق کارمندان کشور در سال آینده 20 درصد افزایش پیدا می‌کند تا آنان نیز از تورم احتمالی عقب نمانند.

معاون سازمان برنامه و بودجه

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه خراسان جنوبی، سعید نمکی، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: با سروسامان گرفتن اوضاع اقتصادی کشور می‌توان کمک خوبی به مناطق کمتر توسعه یافته کرد. باید یک کمیته اجرایی در استان تشکیل شود و محورهای توسعه استان بررسی شود و بعد از سه ماه نیز دوباره سفری به خراسان جنوبی خواهیم داشت تا پیشرفت فعالیت‌ها را ببینیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: به طور قطع اگر بی عدالتی در بحث توزیع اعتبارات و منابع مشاهده کنیم با تخصیص بیشتر اعتبارات آن را جبران می‌کنیم.

نمکی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شده و برای نخستین بار اعتبار دانشگاه‌ها تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته اما با توجه به بدقولی محقق نشد.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات بیشتر این کسری اعتبار را جبران خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم دانشگاه علوم پزشکی تنها بماند.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند تا آنان نیز از تورم احتمالی عقب نمانند.

نمکی با بیان اینکه در بودجه سال آینده مبلغ ۶۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های عمرانی در بحث آموزش عالی کشور کنار گذاشته شده است، اظهار کرد: این اعتبار اهرمی برای ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور متوقف شده است، افزود: به دنبال ایجاد انگیزه برای مشارکت بخش خصوصی هستیم و لازم است با خرید تضمینی خدمت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد انگیزه کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان گذاشته شده اما با یک اقدام غیرمتعارف این رقم در آموزش و پرورش هزینه شده و توانستیم پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تا پایان سال گذشته را تسویه کنیم.

نمکی بیان کرد: خراسان جنوبی ذخایر و سرمایه بسیار ارزشمندی به نام نیروی انسانی توسعه یافته دارد و نیروهای انسانی در استان به توسعه زیرساخت‌ها می‌چربد و می‌توان از این سرمایه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آموزش عالی کشور یکی از بدقواره‌ترین آموزش‌های عالی دنیا است، تصریح کرد: در دو دانشگاه استان ۸۵ درصد رشته‌ها مشابه است و این منطقی نیست.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در بودجه سال آینده بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور ۷۳ درصد افزایش داشته است، گفت: پژوهش‌هایی که در آن گره گشایی از نظام نباشد و تنها به تولید مقاله اکتفا کنند هیچ فایده‌ای ندارد.

نمکی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بودجه‌های نظام سلامت کشور ۴۰۰ درصد افزایش داشته و سال گذشته نیز بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: همچنین استان با کمبود کلاس درس مواجه است که امیدواریم کمبود این کلاس‌های درس را جبران کنیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جاذبه‌های طبیعی و محیط زیست استان نیز اظهار کرد: زیستگاه‌های درمیان، سربیشه، شاسکوه و نایبندان طبس را به بخش خصوصی نمی‌دهیم و به غیر از این نقاط اگر بخش خصوصی درخواستی بدهد استقبال می‌کنیم.

نمکی، قول مساعد اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و ایجاد بازارچه صنایع دستی در بیرجند را داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.