صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار
انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار

انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار و موضوع خروج قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی تاسف‌بار است.

سیگار

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مسجدی در سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت در بندرعباس به وضعیت تاسف بار کشیدن قلیان در اماکن عمومی توسط نوجوانان و جوانان و بخصوص زنان و همچنین تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار اشاره کرد و چنین مباحثی را غیرقابل توجیه دانست.

وی از نمایندگان مجلس خواست که به استفساریه این موضوع رای مثبت ندهند و به مباحث مطرح مبنی بر تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار به صورت جدی توجه کنند.

مسجدی همچنین در این کنگره گفت: مبارزه با استعمال دخانیات باید از مهدکودک ها آغاز شود و این روند را در دانشگاه‌ها نیز ادامه دهیم. در واقع آگاهی بخشی در سطوح مختلف آموزشی باید پیاده شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت مبارزه با دخانیات، توجه به وضعیت مالیات بر دخانیات در ایران نسبت به سایر کشورها در منطقه با توجه به تصویب بودجه سال ۹۸ در روزهای آتی نیز از دیگر مواردی بود که در این کنگره به آن اشاره شد.
همچنین در این کنگره تاکید شد مالیات بر نرخ خرده فروشی سیگار در سایر کشورهای همسایه نظیر ترکیه و پاکستان بیش از ۷۰ درصد است، ولی در ایران همچنان در پایین‌ترین سطح قرار داریم که اگر به وضعیت موجود همانند کشورهای همسایه برسیم، این رقم در ایران به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این درحالیست که این رقم می تواند تاثیر بسزایی در طرح تحول سلامت و تامین منابع برای بازسازی و تقویت مدارس کشور و نیز گسترش فضاهای ورزشی در سطح کشور برای خدمات رایگان به جوانان داشته باشد.

در خاتمه این کنگره بر نقش مهم صدا و سیما و سایر رسانه‌های جمعی در آگاهی بخشی در سطح خرد و کلان در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات تاکید شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.