صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / چه کنیم مصرف دخانیات کاهش یابد؟
چه کنیم مصرف دخانیات کاهش یابد؟

چه کنیم مصرف دخانیات کاهش یابد؟

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: منع استفاده از دخانیات در اماکن عمومی، افزایش قیمت و مالیات بر سیگار، ممنوعیت استفاده از مواد دخانی در اماکن عمومی، ممنوعیت تبلیغات در محل‌های عرضه مواد دخانی و سایر اقدامات بازدارنده موجب کاهش مصرف و کنترل دخانیات و در نهایت کاهش بیماری‌ها و مرگ میر در کشور خواهد شد.

دکتر سید حسین داودی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی بیان کرد: برای رسیدن به جامعه عاری از دخانیات باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از روحانیون و مراجع است‌؛ لذا باید اطلاعات و آٰنچه در ارتباط با پیشگیری و کنترل دخانیات وجود دارد در اختیار مراجع قرار گیرد.

وی افزود: از ظرفیت خوب صداوسیما استفاده کنید؛ روزنامه‌ها و مجلات مایل هستند مطالب شما را نشر دهند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به فتواهای اهل سنت گفت: علمای اهل سنت هم در مورداستفاده از دخانیات همانند علمای شیعه هر چیزی که برای صحّت و سلامتی انسان مضر باشد، استعمالش را حرام می‌دانند.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: جامعه ما جامعه خوبی است ولی اطلاعاتش کم است؛ علما و مراجع ما شجاع، متدین، خالص و قوی هستند؛ لذا باید به آن‌ها اطلاعات داد اطلاعات دهید و از آن‌ها نظرخواهی کنید.

آیت‌الله نعیم‌آبادی روستای بلبل آباد بشاگرد در شرق استان و روستای بستوئیه رویدر در غرب استان را دو روستای شاخص و پاک در زمینه مبارزه با دخانیات معرفی کرد که توسط دو روحانی و در مدت‌زمان کوتاهی این تغییر نگرش را در مردم روستا به وجود آوردند و مردم این دو روستا حتی راضی نیستند پسر یا دختر خود را برای ازدواج به کسی اهل روستایی دیگر که دخانیات مصرف می‌کنند بدهند، تکثیر این نمونه روستاها می‌تواند کمک زیادی به‌سلامتی مردم کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: ‌اگر اراده قوی باشد، هیچ بدنی برای انجام دادن کار، ناتوان نیست. جایی که نیت قوی است جسم کم نمی‌آورد، یعنی درون قوی جسم را هم تعالی می‌بخشد، به‌عبارتی‌ دیگر یکدست شدن ظاهر و باطن موفقیت به همراه می‌آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.