صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / احداث و مرمت ۷۷ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

احداث و مرمت ۷۷ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

استاندار کرمانشاه گفت: احداث و یا مرمت 77 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان به پایان رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «هوشنگ بازوند» در مراسم افتتاح ۴۰ پروژه بهداشتی درمانی و تجلیل از خیرین حوزه سلامت فعال در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که عصر امروز( ۶ دی) با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه شاهد شکل گیری یک انسجام ملی در کشور بودیم، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده در شکل گیری این انسجام بسیار تاثیرگذار بود و اگر در هر زمینه ای شاهد چنین انسجامی باشیم، هر تهدیدی به فرصت تبدیل می شود.

وی به خدمات دولت و دیگر دستگاه ها در مناطق زلزله زده استان نیز اشاره کرد و گفت: دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب های مختلف همچون تسهیلات، کمک بلاعوض، امهال تسهیلات و … در این مناطق هزینه کرده که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض است.

بازوند همچنین از همه مردم ایران که در این زلزله به کمک آمدند تقدیر کرد و گفت: مردم در این زلزله ۶۲ میلیارد تومان کمک نقدی و ۲۶۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی داشتند که جای تقدیر دارد. به واقع مردم ایران با این کمک ها می خواستند دین‌شان به مرزنشینان استان کرمانشاه را دا کنند.

وی به روند مطلوب ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: اکنون با گذشته یک سال و ۴۵ روز از وقوع زلزله ۷۷ هزار واحد مسکونی یا احداث و یا مرمت شده که ۲۲ هزار واحد آن احداثی و ۵۵ هزار واحد تعمیری است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه ایران در منطقه ای زلزله خیز واقع شده و باید به زندگی با زلزله عادت کنیم، گفت: اگر ساخت و سازهای مقاومی داشته باشیم کمترین آسیب را خواهیم داشت، کما اینکه در زلزله ۶٫۴ ریشتری اخیر استان دیدیدم که واحدهای مقاوم سازی شده به خوبی امتحان پس دادند، در حالیکه در زلزله ورزقان که با همین قدرت(۶٫۴ ریشتر) رخ داد حدود ۲۱ هزار واحد آسیب دید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.