صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / آذربایجانی: تأمین بودجه و امکانات برای مناطق کل کشور باید یکسان باشد

آذربایجانی: تأمین بودجه و امکانات برای مناطق کل کشور باید یکسان باشد

یک وکیل دادگستری گفت: دولت باید با تأمین بودجه برای کل مناطق کشور اعم از محروم،‌ میانی و پیشرفته از بروز اتفاقاتی مانند آتش سوزی مدرسه در زاهدان پیشگیری کند.

علیرضا آذربایجانی . حقوقدان

علیرضا آذربایجانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان و وظیفه دولت در این خصوص، اظهار کرد: مسأله‌ای که اخیراً‌ در ارتباط با آتش سوزی مدرسه‌ای در ایران اتفاق افتاد، متأسفانه اولین بار نیست و هر از گاهی شاهد این وقایع هستیم که این مسأله می‌تواند عوامل متعددی داشته باشد. اولین عامل و مهمترین دلیل آن امکانی است که دولت باید با تأمین بودجه برای کل مناطق کشور اعم از محروم،‌ میانی و پیشرفته ایجاد کند.

وی افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که بودجه‌ای که سالیانه تنظیم می‌شود شفافیت لازم و مبانی منطقی لازم را ندارد، یعنی شاهد هستیم که سالیانه بودجه‌های قابل توجهی صرف مراکزی می‌شود که ظاهراً این مراکز آموزشی، دینی و مذهبی هستند و بودجه‌ای بیش از آن چیزی که در حد و حق آن‌هاست برای‌شان تعیین می‌شود. همچنین مراکزی وجود دارد که در ابتدای تأسیس قرار نبوده با بودجه دولتی اداره شوند ولی بعداً به لحاظ رانت‌ها و ارتباطاتی که وجود دارد برای آنها بودجه تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حجم بودجه معلوم و مشخص است و به شکل عادلانه توزیع نمی‌شود و به جای اینکه در موضوع اصلی خود صرف شود در موارد دیگر صرف می‌شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: به طور قطع مقصر اصلی این مسأله دولت در مفهوم کلی است و باید ترتیبی اتخاذ شود که بودجه و مسایل مالی این موارد برای کل کشور و به شکلی تأمین شود که دیگر شاهد اینگونه مسایل در آینده نباشیم. هر حادثه‌ای از لحاظ حقوقی می‌تواند عوامل متعددی را در بر داشته باشد. ممکن است که بی‌احتیاطی جزئی یا یک اتفاق ناگهانی هم به وقوع چنین مسأله‌ای کمک کرده باشد، اما به هر صورت اگر زیرساخت‌های لازم آماده بود و با وسایل گرم‌کننده به این شکل مدرسه را گرم نمی‌کردند، عوامل فرعی اتوماتیک منتفی می‌شد و دیگر شاهد چنین صحنه‌ها و خبرهای دردناکی نبودیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.