صفحه اصلی / استان ها / ایلام / اورژانس ایلام دارنده رتبه سوم کشوری
اورژانس ایلام دارنده رتبه سوم کشوری

اورژانس ایلام دارنده رتبه سوم کشوری

بخش اورژانس و شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام با حضور استاندار، مدیران ارشد، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شد.

آمبولانس

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «کریم همتی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مراسم اظهار کرد: توسعه بخش اورژانس بیمارستان  حدود ۱۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد در ابنیه و تجهیزات انجام شد که امید می‌رود موجب رفاه نسبی همشهریان و مراجعه‌کنندگان شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش هماتولوژی و شیمی‌درمانی این بیمارستان اظهار کرد: این بیمارستان تنها بیمارستان مرکز استان بود که بخش شیمی‌درمانی نداشت و عموماً بیماران به کرمانشاه و دیگر استان‌های مجاور می‌رفتند که خوشبختانه با بهره‌برداری از این بخش جمعاً ۲۲ تخت در اختیار شهروندان مراجعه‌کننده  قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: اقدام بعدی بهره‌برداری از بالگرد وی کیو ۱۱۷ است که جزو مدرن‌ترین هلی‌کوپترهای روز دنیاست که می‌تواند در ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری ۴ ساعت پرواز مداوم داشته باشد که امکان خیلی خوبی است.

همتی گفت: در بحث رتبه‌بندی اورژانس‌های کشور اورژانس ایلام، اورژانس سوم کشور شد و این پنجمین نوع بالگردی است در میان کشور که به ایلام اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که رکورد خوب ۷ پرواز در یک روز در ایام اربعین برای استان ایلام ثبت شد، تصریح کرد: این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان خریداری شده و می‌تواند در نقاط صعب‌العبور و کوهستانی فرود داشته باشد و در مجموع ۴ بیمار می‌توانند با هم بوسیله‌ی این بالگرد جابجا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بهداشت و درمان  در استان دورنمای مثبتی دارد بالغ بر ۶۰ پروژه در حال ساخت داریم که امیدواریم در دهه‌ی فجر بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.پروژه عمده استان بیمارستان ۳۷۶ تخت‌خوابی است که امیدوایم در اردیبهشت ۹۸ کار ساخت آن به پایان برسد.

همتی تصریح کرد: این بیمارستان به ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات نیاز دارد که مکاتبات لازم در این زمینه انجام گرفته است.

در جریان افتتاح این بخش‌ها، استاندار ایلام از  بیماران عیادت کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.