صفحه اصلی / استان ها / قم / ۱۵هزار هکتار از باغات قم بدون هیچ نظارتی از بین رفته است
۱۵هزار هکتار از باغات قم بدون هیچ نظارتی از بین رفته است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

۱۵هزار هکتار از باغات قم بدون هیچ نظارتی از بین رفته است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نابودی دامنه‌دار باغات در قم همچنان ادامه دارد و از سالهای گذشته تاکنون نیز 15 هزار هکتار از باغات قم بدون هیچ نظارتی از بین رفته است.

باغ

 به گزارش کسب و کار نیوز، حسن بختیاری شامگاه دوشنبه در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری عنوان کرد: توسعه فضای سبز یکی از سیاست های مهم است که باید در روند توسعه شهری مورد توجه باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: استفاده از ظرفیت های خودجوش و مردمی نقش مهمی در توسعه فضای سبز دارد و باید از مشارکت عمومی و ترغیب جامعه در کاشت درخت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به از میان رفتن باغات در قم و نابودی فضاهای سبز خانگی باید راهکاری در جهت جلوگیری از بین رفتن فضای سبز اندیشید.

بختیاری بیان کرد: متاسفانه نابودی دامنه دار باغات در قم همچنان ادامه دارد و از سالهای گذشته تاکنون نیز ۱۵ هزار هکتار از باغات قم بدون هیچ نظارتی از بین رفته است.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در توسعه فضای سبز نیز استفاده صحیح از منابع آب است در این ارتباط شهرداری باید سازوکارهایی در استفاده بهینه از آب اتخاذ کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از طرح های مهم در راستای توسعه فضای سبز، اجرای طرح بام سبز در قم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نابودی باغات و فضای سبز به نظر می رسد عملیاتی شدن طرح بام سبز می تواند تا حدی کمبود فضای سبز در قم را جبران کند.

در ادامه جلسه نیز سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: ایجاد فضای سبز می تواند نقش مهمی در تلطیف هوای قم داشته باشد به ویژه اینکه قم از نظر آب و هوایی شرایط نامناسبی را در قم شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: بر اساس آئین نامه های اجرایی و تصمیمانی که شورای اسلامی شهر اتخاذ کرده اند ساختمان ها باید در روند ساخت و ساز به ایجاد فضای سبز و صرفه جویی در مصرف آب توجه داشته باشند تا از مشوق ها و مزایای در نظر گرفته بهره مند شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.