صفحه اصلی / سرخط خبرها / آخرین وضعیت سند مشارکت ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در مجلس

آخرین وضعیت سند مشارکت ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در مجلس

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در حال رفع ایرادتی هستیم که شورای نگهبان به سند INDC گرفته است و فعلا نمی‌توانم‌ زمان مشخصی برای ارسال مجدد آن به شورای نگهبان اعلام کنم.

کاهش گازهای گلخانه ای

به گزارش کسب و کار نیوز، علی ابراهیمی در نشست ایران و چالش‌ ۲۰۲۰، سیاست‌های توسعه در مواجه با تعییر اقلیم درباره آخرین وضعیت سند INDC (سند مشارکت ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای) توافق‌نامه پاریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون اساسی دولت برای پذیرش هرگونه تعهد خارجی باید مصوبه مجلس را داشته باشد. در مورد این سند هم این مرحله طی شد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با این دید که به سمت نظم جهانی حرکت می‌کنیم سند INDC را پذیرفت و در آبان ماه به شورای نگهبان فرستاده شد. شورای نگهبان به این سند دو اشکال گرفت و آن را به مجلس برگرداند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی فقط در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان به این سند قدم برمی‌داریم و تغییری در ماهیت آن ایجاد نمی‌کنیم‌.

ابراهیمی در پایان گفت: کارگروه محیط زیست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با همراهی کارشناسان محیط زیست در حال بررسی سند INDC است و فعلا نمی‌توانم زمان مشخصی برای رفع ایرادات آن و ارسال دوباره به شورای نگهبان اعلام کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.