صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / در حوزه بازاریابی نوین تا امروز سنتی عمل کردیم
در حوزه بازاریابی نوین تا امروز سنتی عمل کردیم

عضو کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران:

در حوزه بازاریابی نوین تا امروز سنتی عمل کردیم

عضو کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت: در سیستم تجارت ما مفاهیم، علوم و فنون بازاریابی شکل نگرفته است و در بسیاری از فرآیندهای خود سنتی عمل کردیم.

محسن احتشام (عضو کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران) در برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو درباره اینکه تا چه اندازه گرایش و نگاه بازارگرایی در مارکتینگ دنیا به صورت علمی درآمده است، گفت: با توجه به رقابت های فزاینده ای که امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سطح بازارهای داخلی و بین المللی دارند، عصر حاضر را باید عصر بازاریابی و فروش نامگذاری کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فصل تجارت، احتشام ادامه داد: توجه خاص به مفاهیم علوم و فنون مدیریت بازرگانی یا بازارگرایی یک ضرورت انکار ناپذیر برای موفقیت تولیدکنندگان در بازارهای جهانی است. شرکت های تولیدی که در سطح داخل و خارج از کشور توجه خاصی به این مفاهیم دارند، از موفق ترین تولیدکنندگان برندهای مشهور و معروف هستند و به همین دلیل بازارگرایی اهمیت خاصی پیدا کرده است.
عضو کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: ابتدا برای هر تولیدکننده ای که می خواهد در سطح بازار موفق باشد، می توانیم بازاریابی را تعریف کنیم که شامل شناسایی، شناساندن و تقاضا می شود. در ابتدای بازارگرایی نیاز به شناسایی در بازار داریم که بدانیم نیاز بازار چیست، چه تقاضاهایی در بازار وجود دارد و کالا و معامله چیست.
احتشام افزود: وقتی این ها را درست شناختیم، بازار خودمان را شکل می دهیم و مفهوم بازار ما را به بازاریابی می رساند و متوجه می شویم در مفاهیم علوم و فنون مدیریت بازرگانی یا بازاریابی چه فلسفه هایی را مبنای تلاش و کار خودمان به عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده باید قرار دهیم تا در بازارهای داخلی و خارجی برای خود جایگاه بسازیم.
او در رابطه با اینکه چقدر از این ظرفیت توانستیم استفاده کنیم، عنوان کرد: از ظرفیت ها استفاده نکردیم و در سیستم تجارت ما مفاهیم، علوم و فنون بازاریابی شکل نگرفته است و در بسیاری از فرآیندهای خود سنتی عمل کردیم و این مانعی برای ماست، چون تحقیقات بازار را جدی نگرفتیم. متأسفانه در سطح محصولات مزیت دار مانند پسته، کشمکش و فرش یک برند معروف نداریم.
احتشام در پاسخ به اینکه چقدر اتاق بازرگانی ایران به شناسایی دقیق نیاز بازارهای مختلف می پردازد، گفت: اتاق بازرگانی بر اساس وسع خود کلاس های آموزشی به طور مرتب برگزار می کند تا تجار و بازرگانان به علوم و فنون و تجارت نوین بازار آشنا شوند. این جزو رسالتی است که تنها اتاق بازرگانی از عهده آن بر نمی آید و نیازمند هم افزایی بین دستگاه های مختلف هستیم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.