صفحه اصلی / سرخط خبرها / یزدی‌ها خواستار معرفی سریعتر استاندار و شهردار شدند
یزدی‌ها خواستار معرفی سریعتر استاندار و شهردار شدند

یزدی‌ها خواستار معرفی سریعتر استاندار و شهردار شدند

رییس شورای اسلامی شهر یزد، معرفی نشدن استاندار، فرماندار و شهردار از سوی وزارت کشور را چالش جدی برنامه‌های توسعه‌ای یزد خواند و مردم یزد را قربانیان این چالش دانست.

استانداری یزد

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بلاتکلیفی برنامه‌های عمرانی و توسعه ای شهر یزد به دلیل آغاز بکار نشدن شهردار جدید، ‌اظهار کرد:‌ اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد به احترام وزارت کشور و همچنین برای پیشرفت حرفه‌ای «مهدی جمالی‌نژاد» با وجود نارضایتی برخی از اعضا با استعفای شهردار وقت یزد موافقت کردند.

وی با بیان این که بعد از مشخص کردن سرپرست شهرداری رایزنی‌ها و جلسات مشاوره مختلف برای انتخاب شهردار جدید آغاز و درنهایت تصمیمات به «مجتبی فرهمند» به عنوان گزینه جوان، بومی و متخصص شهرداری شهر میراث جهانی ختم شده است، افزود: ‌طبق قانون، وزارت کشور باید طی ۱۰ روز بعد از معرفی شهردار جدید نظر مثبت یا منفی خود را به انتخاب اعضای شورای شهر اعلام کند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حق قانونی شورای شهر برای اعتراض و یا قبول نظر وزرات کشور در مورد شهردار انتخابی،‌گفت:‌ خوشبختانه انتخاب فرهمند به عنوان شهردار جدید یزد با موافقت تمام اقشار فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و بازاری مواجه شده است.

این مسئول در ادامه با بیان این که متأسفانه با وجود گذشت ۴۰ روز از معرفی شهردار جدید یزد به وزرات کشور گذشته تصریح کرد: هنوز به شورای اسلامی هیچ پاسخی داده نشده و ما همچنان منتظر اعلام نظر وزارت کشور در این باره هستیم.

سفید، معرفی نشدن استاندار، فرماندار و شهردار را چالشی جدی برای برنامه‌های توسعه‌ای یزد دانست و بیان کرد: درحال حاضر بسیاری از طرح‌های عمرانی یزد بلاتکلیف مانده و در آینده مردم قربانی  این چالش خواهند بود.

وی با بیان این‌که اعضای شورای شهر یزد هر روز در محافل و جلسات مختلف پاسخگوی شهروندان هستند، گفت:‌ مردم یزد از آغاز به کار نشدن شهردار جدید شکایت داشته و از وزارت کشور می‌خواهند که هرچه سریع‌تر نسبت به ابلاغ حکم شهردار یزد اقدام کند.

جامعه دانشگاهی و هیئت‌های مذهبی و عزاداری یزد با صدور نامه‌ هایی جداگانه از وزارت کشور خواستند تا با احترام به نظر نمایندگان مردم یزد در شورای اسلامی شهر حکم شهردار جدید صادر و به منظور آغاز فعالیت وی به استان ابلاغ کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.