چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / ایلام / معاون استاندار ایلام کمک سمن‌ها برای رونق اقتصاد گردشگری را خواستار شد
معاون استاندار ایلام کمک سمن‌ها برای رونق اقتصاد گردشگری را خواستار شد

معاون استاندار ایلام کمک سمن‌ها برای رونق اقتصاد گردشگری را خواستار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام از فعالیت 433 سمن فعال خبر داد و اظهار امیدواری کرد که سمن‌های این حوزه به رونق اقتصاد گردشگری در استان‌ها کمک کنند.

معاون استاندار

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمد نوذری» با اشاره به اهمیت نقش سمن‌ها در انجام مأموریت‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی و آشنا کردن جوانان با پیشینه تاریخی کشور از جمله وظایف سمن‌های حوزه میراث فرهنگی است.

وی با بیان این‌که سمن‌ها صدای مردم را سر می‌دهند، ادامه داد: سمن‌هایی که با زمینه‌ی میراث‌فرهنگی فعالیت می‌کنند حفاظت از میراثی چند هزار ساله ایران را وجهه‌ی همت خویش قرار داده‌اند که باید در این راستا تاریخ این مرز و بوم را به‌صورت مدون مطالعه کنند و به جامعه امروز و دنیا بشناسانند.

معاون استاندار ایلام به اهمیت صنعت گردشگری در دنیای امروز اشاره کرد و ادامه داد: گوشه گوشه‌ی استان‌های شرکت‌کننده در این نشست دو روزه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دارد که امید می‌رود سمن‌های این حوزه به رونق اقتصاد گردشگری در استان‌ها کمک کنند.

نوذری به نقش‌آفرینی مردم ایلام در دفاع مقدس و امروز در برپایی همایش باشکوه اربعین اشاره کرد و از تدوین سند جامع اربعین در استان خبر داد و تصریح کرد: سمن‌ها می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی تصریح کرد: در هر جایی که کارها را به مردم واگذار کرده‌ایم موفق بوده‌ایم و دولت تدبیر و امید نگاه بسیار مثبتی به سمن‌ها دارند به طوری‌که در استان ایلام ۴۳۳ سمن فعال وجود دارد و همه زمینه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

«معروف بسطامی» فرماندار ایلام نیز در این مراسم شمار فراوانی سمن‌ها را نشانه‌ی اعتماد دولت به مردم دانست و خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات جامعه از دل این سازمان‌ها می‌گذرد و همواره با دادن برنامه به برطرف کردن مشکلات کمک می‌کنند.

وی راهنمایی کردن جامعه و افزایش مسئولیت اجتماعی را از دیگر جنبه‌های نقش‌آفرینی سمن‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که قوانینی درباره سمن‌ها شکل بگیرد که با تغییر دولت‌ها شاهد تغییر رویکرد نسبت به این تشکل‌ها نباشیم.

سومین دوره توانمندسازی سمن‌های میراث‌فرهنگی منطقه ۴ کشور در ایلام دیروز ۲ دی آغاز شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.