صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / لاریجانی: انتظار مردم در ۴۰ سالگی انقلاب ارایه خدمات معقول و پسندیده حکومت است

لاریجانی: انتظار مردم در ۴۰ سالگی انقلاب ارایه خدمات معقول و پسندیده حکومت است

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در بررسی عملکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، گفت: مردم انتظار دارند که حکومت در بخش‌های مختلف سرویس‌های خود را به‌طور معقول و قابل‌پسند ارایه دهد.

محمدجواد لاریجانی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه “بدون توقف” که امشب(دوشنبه) از شبکه سه سیما پخش شد، در خصوص بررسی عملکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، با بیان این‌که شرکت در این جلسه باحال است چون نیروهای جوان آن را مدیریت می‌کنند و بوی طراوت دارد، اظهار کرد: اولین مساله این است که باید بفهمیم جمهوری اسلامی و انقلاب چیست. انقلاب حادثه مهمی در دنیا بود اما این کافی نیست بلکه انقلاب مانند آتشفشانی بود که وقتی انجام شد جریان‌هایی اتفاق افتاد که دو مورد آن خیلی مهم است.

وی افزود: این جریان‌ها مانند رودخانه هستند و در تعامل با زمان پیش می‌روند.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: یکی از جریان‌های مهم انقلاب اسلامی، جریان‌ اجتماعی بود که ملت ما شروع به تاسیس یک نظام مدنی معقول کرد و به جای این‌که بر اساس عقلانیت سکولار لیبرال غربی باشد، بر اساس عقلانیت اسلامی است که این امر تجربه مهمی است.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی تجربه بزرگ ملی ماست و این تجربه در ۴۰ سال گذشته در مسیر خود با حملات زیادی مواجه بوده است.

وی یادآور شد: جریان دیگر در خارج از مرزهاست که “بیداری اسلامی” نام دارد و در هر جا که مسلمانی قابل طرح است؛ که باعث شد بعد از انقلاب توجه مسلمانان جهان به اسلام تغییر یابد.

در ادامه این برنامه یکی از مهمانان خطاب به لاریجانی گفت که ۴۰ سال از انقلاب گذشته ولی نمی‌توانیم قیمت مرغ را در کشور کنترل کنیم که لاریجانی پاسخ داد: قیمت مرغ را نباید دولت کنترل کند، این‌ها مسائل سیاست اقتصادی است. در شرایط اقتصادی کشور دو عامل با هم دخیل هستند، یکی از آن عوامل، عدم کارآمدی است که در سیستم مملکت‌داری داریم که قبل از انقلاب وجود داشت اما بعد از انقلاب تحرکات خوبی در این رابطه داشته‌ایم.

وی افزود: دغدغه کارآمدی و سیاسی ما کم بوده است و عامل دیگر نوعی فتنه اقتصادی است که نباید نادیده گرفته شود. چون ملت ما دشمنان سنگینی داشته و دارد که این دشمنی به خاطر اسلام یا ملت ما بوده است.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه گفت: به نظر من ایران بزرگ‌ترین دموکراسی غرب آسیا است که حتی قابل مقایسه با ترکیه هم نیست.

لاریجانی در پاسخ به سوال مهمان دیگر برنامه درخصوص اعتماد مردم اظهار کرد: بی‌اعتمادی مطلق نیست. مردم به کارآمدی نظام حکومتی با درجات در بخش‌های مختلف تردید دارند نه این‌که به اصل نظام؛ که این کارآمدی در هر امری نسبی است. به‌طور مثال مردم با کارآمدی در امر تنسیق مسائل اقتصادی مشکل دارند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که حکومت در بخش‌های مختلف سرویس‌های خود را به‌طور معقول و قابل‌پسند ارایه دهد. ما در همه رشته‌ها ناکارآمد نیستیم. مثلا در توسعه علمی کشور ضعف داریم ولی کارآمدی‌مان خوب بوده است.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص ملموس بودن کارآمدی در زندگی مردم، گفت: یکی از موارد توسعه کشور ما این بود که جمهوری اسلامی تلاش کرد اولین کشوری باشد که در غرب آسیا با انرژی هسته‌ای برق خانه‌ها را روشن کند. اولین نکته در خصوص کارآمدی این است که ما باید تصویر درستی از واقعیت داشته باشیم و این‌که آیا مسئولین ما حاضرند تصویر واقعی از اوضاع داشته باشند.

لاریجانی اضافه کرد: اولین شرط کار این است که دولت‌ها در زمان تصمیم‌گیری به نظر کارشناسان توجه کنند.

وی در رابطه با پرورش مدیران خوب گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۴۰ سال است با دموکراسی عملیاتی کار کرده‌ است. کشور ما کشور شاهان بوده و زمینه برای رشد فرهیختگی کم بوده است.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پایان این برنامه در رابطه با موضوع استفاده از ظرفیت جوانان گفت: این جلسه نمونه این است که نیروهای بااستعداد و جوان ما دارند فرصت پیدا می‌کنند که در یک تحرک رسانه‌ای شرکت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.