صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / تشریح اقدامات انجام شده برای معتادان متجاهر در فشافویه
تشریح اقدامات انجام شده برای معتادان متجاهر در فشافویه

از سوی مدیرکل زندان‌های استان تهران انجام شد

تشریح اقدامات انجام شده برای معتادان متجاهر در فشافویه

مدیرکل زندان‌های استان تهران اقدامات انجام شده برای معتادان متجاهر در زندان فشافویه را تشریح کرد.

مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی محبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌های کشور، اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌های استان تهران مبنی بر ایجاد مراکز درمانی دولتی و مجاز برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و موضوع ماده ۱۶ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه از تاریخ ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از زمان تاسیس این اردوگاه تا کنون، اظهار کرد: در همان روزهای نخستین فعالیت مجوز موقت فعالیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان با ظرفیت ۹۰۰ نفر اخذ شد. در همان زمان تغییر کاربری و راه اندازی سالن‌های اردوگاه فشافویه اجرایی شده و یک سال بعد مجوز افزایش ظرفیت جدید به تعداد ۸۰۰ نفر نیز اخذ شد و در مجموع ظرفیت این اردوگاه به ۱۵۰۰ نفر رسید.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۶ مجموعا ۳۸۴۷ نفر مددجو در این اردوگاه پذیرش شدند گفت:‌ تا روز گذشته نیز ۳۴۹۶ نفر نیز از ابتدای سال تا روز گذشته در این اردوگاه پذیرش شده‌اند و در مجموع از ابتدای تاسیس تا کنون ۶۵۸ هزار و ۱۹۶ نفر در روز خدمات روزانه به مددجویان ارائه شده است.

محبی تصریح کرد: فرآیند اسکان مددجویان در سه مرحله پذیرش، نگهداری و غربالگری انجام می‌شود که در مرحله پذیرش اقداماتی همچون ثبت اطلاعات، تکمیل فرم مراقبت و تحویل اموال به واحد امانات انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله نگهداری نیز فعالیت‌هایی همچون کوتاه کردن موی سر، حمام اجباری، انجام امور بهداشتی و درمان انجام شده و درمان بیماری‌های عفونی نظیر سل، ایدز، هپاتیت و واکسیناسیون هپاتیت نیز در مرحله غربالگری انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهرانگفت: در مرحله ترخیص نیز اقداماتی مانند تحویل البسه نو و انتقال به ترمینال جنوب انجام می‌شود.

وی درباره دریافت اعتبارات در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز، گفت: در این دو سال چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع اعتبارات دریافتی بوده است و تا پایان آذر ماه امسال نیز سه میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان اعتبار به این اردوگاه تخصیص داده شده است و امیدواریم که با تامین اعتبارات لازم بتوانیم نسبت به حل مشکلات و تهیه تجهیزات لازم اقدام کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.