صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیاردی اوراق مشارکت برای خطوط ۶ و ۷ مترو
لزوم هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیاردی اوراق مشارکت برای خطوط ۶ و ۷ مترو

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تاکید کرد

لزوم هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیاردی اوراق مشارکت برای خطوط ۶ و ۷ مترو

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به افزایش یکهزار میلیارد تومانی مجوز انتشار اوراق توسط مجلس شواری اسلامی برای شهرداری گفت: بهتر است این هزار میلیارد تومان برای خطوط ۶ و۷ متروتهران هزینه شود.

الویری شورای شهر تهران

به گزارش کسب و کار نیوز،  مرتضی الویری در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی کلیات طرح مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای اجرای طرحهای حمل و نقل عمومی شهرتهران گفت: مجوز انتشار اوراق از ۲۰۰۰ میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ لذا بهتر است یکهزار میلیارد تومان اضافی در مترو هزینه شود. یکهزار میلیارد تومان اضافی هزینه خط ۶ و ۷ مترو شود تا بدین ترتیب شاهد توسعه سریعتر این خطوط باشیم. در این مصوبه برای انتشار ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز صادر شده بود که بعدا با یک تبصره تبدیل به ۳۰۰۰ میلیارد تومان شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری تهران برای محل هزینه ۲۰۰۰ میلیاردی تومان این بود که یکهزار میلیارد تومان آن برای مترو و یکهزار میلیارد دیگر برای حمل ونقل عمومی هزینه شود. اکنون که یکهزار میلیارد تومان اضافی است باید با توجه به اهمیت خط ۶ و ۷ آن یکهزار میلیارد تومان برای این خطوط هزینه شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خط ۶، ۳۱ کیلومتر طول دارد و از جنوب شرق به شمال غرب کشیده شده است افزود: این خط دولت آباد را به کن وصل می‌کند؛ لذا بسیار کارآمد است در حال حاضر ۱۲ کیلومتر از این خط آماده بهره برداری است اگر اعتبارات لازم تزریق شود از دولت آباد تا امام حسین در مدت سه ماه راه اندازی خواهد شد.

الویری در ادامه به وضعیت خط ۷ مترو تهران اشاره کرد و افزود: اگرچه این طرح در زمان آقای قالیباف راه اندازی شد وبه دلیل نبود ایمنی متوقف شد تا کمبودهای آن برطرف شود، این خط از میدان کتاب سعادت آباد تا میدان تختی در جنوب تهران کشیده شده لذا پیشنهاد ما این است که هزار میلیارد تومان اضافه شده در خطوط ۶ و ۷ هزینه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.