صفحه اصلی / استان ها / گیلان / افزایش روغن زیتون گیلان در گرو بهبود فرایند تولید

افزایش روغن زیتون گیلان در گرو بهبود فرایند تولید

رییس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار گفت: با بهبود فرآیند تولید، می‌توان محصول زیتونی به بار آورد که روغن بیشتری داشته باشد.

روغن زیتون

به گزارش کسب و کار نیوز، یوسفی با اشاره به اینکه از همه ارقام زیتون در گیلان می‌توان روغن کشی کرد، گفت: البته با بهبود فرآیند تولید، می‌توان محصول زیتونی به بار آورد که روغن بیشتری داشته باشد.

وی افزود: دانش فرآیند تولید درست و زمان مناسب برداشت زیتون روغنی را در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده‌ایم تا از طریق مراکز ترویج جهاد کشاورزی در اختیار باغداران قرار گیرد.

یوسفی، خاطرنشان کرد: البته دانش فرآوری و روغن کشی روز دنیا را هم از طریق مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی در اختیار کارخانه داران قرار داده‌ایم.

رییس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار به راه اندازی آزمایشگاه حسی روغن زیتون از ۶ سال پیش برای کنترل کیفیت این محصول در این ایستگاه تحقیقاتی اشاره و تصریح کرد: در این آزمایشگاه علاوه بر بررسی کیفیت روغن زیتون، هر ماه یک دوره آموزشی برای کارشناسان فنی کارخانه‌های روغن‌کشی و کارشناسان مراکز بهداشت، غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش نحوه تعیین کیفیت و سلامت روغن زیتون برگزار می‌شود.

یوسفی، از گردآوری و مستند سازی اطلاعات مربوط به خصوصیات شیمیایی روغن زیتون ارقام زرد و ماری خبر داد و گفت: تحقیقات درخصوص دیگر ارقام هم در حال اجراست که پس از تکمیل، برای ثبت به شورای بین‌المللی زیتون برای تعیین ارزش مادی و معنوی زیتون و ثبت بین‌المللی آن ارسال می‌شود؛ اقدامی که اگر اجرایی شود، محصولات جانبی زیتون از جمله روغن زیتون به عنوان یک برند بین المللی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.