صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / سه پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات پزشکی قانونی معرفی شدند
سه پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات پزشکی قانونی معرفی شدند

در جلسه شورای مدیران امروز سازمان پزشکی قانونی کشور؛

سه پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات پزشکی قانونی معرفی شدند

قائم مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر این سازمان ضمن تشکر از تعامل خوب معاونت پژوهشی و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: باید پژوهش هایی در سازمان انجام شود که هم امتیاز آور و هم کاربردی و برای پاسخ به نیازها و کمبودهای سازمان کارگشا باشد.

پژوهشگران برترپزشکی قانونی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، عبدالرزاق برزگر  با اشاره به بازنگری در قوانین ارش و دیه، گفت: لازم است با همکاری کسانی که به فقه و حقوق آشنا هستند، در رفع مشکلاتی که سازمان هم اکنون با آن ها دست به گریبان است، قدم برداشت.

قائم مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: باید تلاش کرد تا با جلب مشارکت دانشگاه ها در حوزه های پژوهشی مرتبط با زمینه های کاری سازمان از نتیجه آن پژوهش ها در سازمان استفاده شود.

به گفته برزگر، باید در زمینه آسیب های اجتماعی، مانند سوءمصرف الکل و مواد مخدر، با وزارت کشور، بهزیستی و سایر سازمان هایی که در این امر تلاش می کنند و آماده هستند، همکاری هایمان را گسترش دهیم.

*همکاری تنگاتنگ معاونت پژوهشی سازمان و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی

در ادامه ، عبدالرئوف ادیب زاده، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر سازمان گفت: معاونت پژوهشی سازمان و مرکز تحقیقات همکاری تنگاتنگی در زمینه سیاستگذاری و انجام طرح های پژوهشی دارند که نتیجه آن بهبود کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی بوده است.

به گفته معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی، مرکز تحقیقات بر اساس سیاست های تعیین شده از سوی معاونت پژوهشی،‌ به نیازهای پژوهشی سازمان پاسخ می دهد.

*معرفی حداقل دو مرکز تحقیقاتی جدید سازمان تا پایان ۹۷ 

 محمود خدادوست، رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی نیز گفت: مرکز تحقیقات از بدو ایجاد در راستای انجام پژوهش های مختلف در حیطه فعالیت سازمان فعالیت داشته و به تدریج بر گستره و میزان فعالیت های آن افزوده شده است.

به گفته خدادوست، اگرچه فعلا وزارت بهداشت رسما رتبه بندی مراکز تحقیقاتی فعال در حوزه بالینی (حدود ۳۰۰ مرکز) را اعلام نکرده است ولی اطلاعات اولیه نشان می دهد که مرکز تحقیقات پزشکی قانونی همچنان در حال رشد و کسب رتبه های بالاتر نسبت به سال های گذشته، در میان مراکز تحقیقات حوزه بالینی است.

*معرفی استان های برتر در حوزه پژوهشی

سید داود میرترابی، مدیر کل پژوهشی سازمان، امروز در جلسه تقدیر از پزوهشگران برتر سازمان با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: پس از جمع آوری مستندات پژوهشی و ارزیابی آن ها که با هماهنگی استان های ذینفع و در ۳ محور تعریف شده زیر ساخت پژوهشی، اجرای پژوهش و برون داد پژوهشی به انجام رسید، جمع بندی نتایج و رتبه بندی استان ها نهایی شد.

مدیر کل پژوهشی سازمان با تشریح روش ارزیابی و تعیین ضریب باری هر یک از ۳ محور ارزیابی گفت: برای محور زیرساخت پژوهش، ضریب ۱، برای محور اجرای پژوهش، ضریب ۱٫۵، و برای محور برون داد پژوهشی، ضریب ۲ در نظر گرفته شد. بر اساس ضرایب در نظر گرفته شده، امتیاز محور زیرساخت، ۱۰۰، محور اجرا ۱۵۰ و محور برون داد ۲۰۰ و بالاترین امتیاز، ۴۵۰ در نظر گرفته شد. بر این اساس در استان های قطب، استان فارس با ۴۰۸ امتیاز، رتبه اول، استان تهران با ۳۷۳ امتیاز رتبه دوم و استان خراسان رضوی با ۲۰۷ امتیاز رتبه سوم را کسب کردند. در استان های غیر قطب نیز، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۰۰ امتیاز، رتبه اول، استان لرستان با ۲۴۸ امتیاز رتبه دوم و استان خراسان جنوبی با ۲۴۶ امتیاز رتبه سوم را به دست آوردند.

*سه پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات پزشکی قانونی معرفی شدند

در جلسه شورای مدیران امروز سازمان پزشکی قانونی کشور که با ارائه گزارش معاونت پژوهشی و مرکز تحقیقات همراه بود، سه پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات که بیشترین امتیاز را در فعالیت های پژوهشی کسب نمودند، معرفی شدند.

بر این اساس به ترتیب مریم اخگری، رتبه اول،  سعید غلامزاده، مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس، رتبه دوم و محمد زارع نژاد، رتبه سوم پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.