صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تلاش نتانیاهو برای کتمان نگرانی‌اش از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تقویت ایران

تلاش نتانیاهو برای کتمان نگرانی‌اش از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تقویت ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه گفت که ارتش ممکن است برای مقابله با ایران فعالیت‌هایش در سوریه را گسترش دهد.

نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، مقامات رژیم صهیونیستی به‌ویژه نخست وزیر این رژیم  با تکرار این ادعاهای بی‌اساس خود و با اتخاذ مواضع ایران‌هراسی نسبت به حضور ایران در سوریه همواره تلاش کرده‌اند تا حملات غیرقانونی خود علیه خاک سوریه را توجیه کنند و در این باره  مدعی می‌شوند که برای دفاع از خود در برابر تهدید ایران دست به چنین اقداماتی زده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان و سوریه و روسیه بارها تاکید کرده اند که حضور ایران در سوریه قانونی بوده و تنها برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی است. کمک ایران به جنگ علیه گروه‌های تروریستی به ویژه در عراق و سوریه تاکنون ثابت شده است.

در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان چندی پیش در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جمهوری اسلامی تنها برای هدف مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، زیرا توسط دولت این کشور دعوت شده است.

وی افزود: همگان کمک ما به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را به رسمیت می‌شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما (در سوریه) وجود ندارد.

دونالد ترامپ به تازگی دستور خروج نظامیان آمریکا از سوریه را صادر کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.