صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اقلیم کردستان: ورود نیروهای آمریکایی به اربیل نیازمند موافقت بغداد است
اقلیم کردستان: ورود نیروهای آمریکایی به اربیل نیازمند موافقت بغداد است

اقلیم کردستان: ورود نیروهای آمریکایی به اربیل نیازمند موافقت بغداد است

دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، ورود نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به اقلیم کردستان نیازمند موافقت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق است.

جبار یاور

به گزارش کسب و کار نیوز، جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: نمی‌توان پذیرفت که نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب نشینی می‌کنند، بدون موافقت دولت مرکزی در بغداد، به پایگاه‌های آمریکایی موجود در اربیل منتقل شوند و انجام چنین کاری بدون اطلاع دولت به منزله نقض حاکمیت کشور است.

جبار یاور در ادامه تاکید کرد، آنچه رسانه‌ها درباره ورود نیروهای آمریکایی عقب‌نشینی کرده از سوریه به پایگاه‌هایی در اربیل منتشر کرده‌اند، نادرست و بی اساس هستند و اقلیم کردستان تاکنون شاهد ورود هیچگونه سرباز آمریکایی نبوده است.

دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق افزود: ورود نیروهای آمریکایی به پایگاه‌های موجود در اربیل باید با موافقت دولت مرکزی در بغداد و ابلاغ رسمی این مساله به دولت اربیل انجام شود.

وی تاکید کرد: ورود هرگونه نیروی آمریکایی یا خارجی به اقلیم کردستان بدون اطلاع دولت مرکزی به منزله نقض حاکمیت کشور است.

این مسئول اقلیم کردستان عراق افزود: هنوز تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه اجرایی نشده و چه بسا واشنگتن از این تصمیم خود صرف نظر کند، مجلس سنای آمریکا و پنتاگون اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده و آن را بر خلاف منافع ملی آمریکا دانسته‌اند.

کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق با تاکید بر اینکه انتقال سربازان آمریکایی خارج شده از سوریه به پایگاه‌های نظامی در اقلیم کردستان بدون اطلاع دولت مرکزی بغداد انجام شده، این اقدام را “اشغالگری و نقض حاکمیت عراق” توصیف کرد.

وزارت جنگ آمریکا روز پنج‌شنبه تاکید کرد، نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه نیروهای عراقی در استان اربیل مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.