صفحه اصلی / استان ها / فارس / بازار وکیل فرو می‌ریزد؟
بازار وکیل فرو می‌ریزد؟

بازار وکیل فرو می‌ریزد؟

از روز گذشته شاهد فعال شدن برخی از دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری در فضای مجازی برای متوجه کردن افکار عمومی و نظر مسئولان و جلوگیری از تخریب بیشتر و فروریختن بازار وکیل در استان فارس هستیم. فعالان گردشگری امیدوار هستند که با حضور اربابی و حقیقت، در سطوح بالای مدیریتی سازمان میراث فرهنگی، نگاه‌ها به فارس و جایگاه والای این استان در حوزه گردشگری خصوصا گردشگری تاریخی، عمیق‌تر و تاثیرگذارتر شده و شاهد برنامه‌ریزی بهتر و بودجه ریزی مناسب‌تری برای این استان و بناهای تاریخی آن باشیم.

بازار وکیل

‌بازار وکیل‌ در حال فروریختن

به دنبال هشدار رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز، به مسئولان در خصوص احتمال ریزش سقف بازار وکیل شمالی، نایب رئیس این شورا نیز در توئیتی خواستار توجه رئیس دولت به این موضوع شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در واکنش به هشدار رئیس کمیسیون گردشگری و توئیت نایب رئیس شورای شیراز در خصوص وضعیت سقف بازار وکیل و ایجاد کمپین و درخواست از رئیس جمهور برای کمک به مرمت این بنای تاریخی گفت: طی یکسال گذشته و علی رغم تنگناهای مالی و اعتباری موجود، بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای مرمت سقف و سایر اقدامات مرمتی بازار وکیل شمالی و ۱۰ حجره از این بازار، هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هشدار نسبت به وضعیت این بازار موضوعی تازه نیست و هر روز به روشی این مسئله را عنوان می‌کنند، افزود: روزی ایمنی، دیگر بار ریزش سقف و گاهی هم نبود تاسیسات کافی در این بازار را مبنایی برای اعلام وضعیت بحرانی قلمداد و مطرح کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با انتقاد از سخنان مطرح شده طی روزهای اخیر از سوی بعضی از مسئولان شهری، گفت: مگر تاکنون مسئولان میراث فرهنگی برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی از جمله بازار وکیل همکاری نکرده است که این بار از رئیس جمهور استمداد طلبیده می‌شود؟

امیری همچنین با بیان اینکه در صورت مشارکت کسبه و سازمان‌های مردم نهاد می‌توان به رفع مشکلات فعلی و احتمالی این بازار همت گمارد، گفت: به عنوان مثال بازار تاریخی شهر تبریز به روش مشارکتی بین نهادهای متولی و کسبه مرمت شده و که علاوه بر ایمن سازی محیط  تردد، منافع بیشتری نصیب خود کسبه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، خواستار مشارکت بیش از پیش بازاریان برای حفظ این بنای تاریخی پویا و زنده شد و گفت: به حتم میراث فرهنگی استان فارس در زمینه حفظ و مرمت بناهایی نظیر بازار، حساسیت لازم را دارد و این موضوع را وظیفه ذاتی خود می داند و بدون هیچ منت و ادعای به آن اهتمام می ورزد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.