صفحه اصلی / استان ها / یزد / کشف ۳۲۸ کارتن تخم مرغ با تاریخ اشتباه در یزد
کشف ۳۲۸ کارتن تخم مرغ با تاریخ اشتباه در یزد

کشف ۳۲۸ کارتن تخم مرغ با تاریخ اشتباه در یزد

کارشناس بازرسی دامپزشکی استان‌ یزد گفت: بیش از چهار تن تخم مرغ غیربهداشتی و تاریخ گذشته در استان کشف و معدوم شدند .

تخم مرغ

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه یزد،«روح الله حاتمی» با اشاره به اجرای طرح‌های نظارتی در اداره کل دامپزشکی اظهار کرد: تخم مرغ به عنوان یکی از فرآورده‌های خام دامی مصرف زیادی دارد که در صورت رعایت نشدن مسائل بهداشتی و دقت در نگهداری، می‌تواند عامل بروز بیماری و به خطر انداختن سلامت جامعه باشد .

وی با بیان این که تخم‌ مرغ‌های شناسنامه‌دار از نظر کیفیت و سلامت دارای تضمین است، افزود: نظارت کامل دامپزشکی بر روی این فرآورده وجود دارد و مصرف کنندگان می‌توانند با خیال راحت با توجه به مشخصات درج شده بر روی تخم مرغ از آن استفاده کنند .

کارشناس نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی یزد با اشاره به انتقال و شیوع بیماری‌های مختلف از طریق مصرف تخم مرغ غیربهداشتی گفت: شهروندان باید نسبت به خرید تخم مرغ از مراکز عرضه غیرمجاز اجتناب کنند .

حاتمی تصریح کرد:‌ به دنبال نظارت و ارزیابی های انجام شده از مراکز عرضه تخم مرغ در سطح استان با تلاش ماموران در بازرسی پست قرنطینه ۳۲۸ کارتن معادل ۴۲۰۰ کیلوگرم تخم مرغ با تاریخ اشتباه  و ۱۴ کارتن معادل ۱۶۸ کیلوگرم تخم مرغ غیربهداشتی کشف و معدوم شدند .

این مسئول در پایان از مردم خواست به تاریخ تولید و انقضاء یک ماهه، نام واحد تولیدکننده، تمیز بودن و سالم بودن پوسته تخم مرغ دقت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به این اداره کل اطلاع رسانی کنند .

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.