صفحه اصلی / استان ها / همدان / مدرسه شهید فراهانی همدان باید تخریب شود
مدرسه شهید فراهانی همدان باید تخریب شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان:

مدرسه شهید فراهانی همدان باید تخریب شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: مدرسه شهید فراهانی همدان باید تخریب شود.

مدرسه قدیمی

فرزاد تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با تکذیب ترک خوردن دیوار مدرسه شهید فراهانی همدان پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای در هفته گذشته و شایعه خواندن این موضوع اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله‌ در چند روز اخیر، خبری مبنی بر آسیب دیوار مدرسه شهید فراهانی و تخلیه مدرسه داده شد که بازرسان برای بررسی این موضوع عازم مدرسه شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی و بازدید بازرسان از این مدرسه مشاهده شد هیچ‌گونه آسیبی به دیوارهای آن وارد نشده و دانش‌آموزان مانند گذشته در کلاس درس خود مشغول به تحصیل بودند.

تیموری با اشاره به اینکه بازرسی در راستای مقاوم‌سازی، تخریب و تجهیز در تمام مدارس استان انجام شده است، عنوان کرد: تمام مدارس استان در طول سال توسط بازرسان اداره‌کل نوسازی مدارس استان بررسی شده است که بعضی از این مدارس باید تخریب، تجهیز و یا مقاوم‌سازی شوند که مدرسه شهید فراهانی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدرسه شهید فراهانی باید تخریب شود، اظهار کرد: بر اساس بودجه، نوسازی مدارس با توجه به میزان فرسودگی آنها اولویت‌بندی می‌شوند که تخریب و بازسازی مدرسه شهید فراهانی مهم و ضروری است.

تیموری خاطرنشان کرد: خوشبختانه، تجهیز و نوسازی مدارس یکی از اهداف مهم دولت است که سالانه مبلغ ۳ میلیون دلار برای این هدف مهم اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مدرسه‌ای با ۱۲ کلاس در مجاورت مدرسه شهید فراهانی در حال ساخت است که تا پایان سال این مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد و دانش‌آموزان مدرسه شهید فراهانی به آنجا نقل مکان می‌کنند و ساختمان قدیمی تخریب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه نظارت، یکی از وظایف اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است، به خبرنگار ایسنا گفت: آموزش و پرورش یک سازمان تعلیم، تربیت و بهره‌بردار است که وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

محمد پورداود اضافه کرد: سازمان نوسازی مدارس تا زمان وقوع زلزله، گزارشی مبنی بر فرسودگی مدرسه شهید فراهانی به آموزش و پرورش نداده و پس از وقوع این حادثه، گزارش ترک خوردن دیوار آن به دست آموزش و پرورش رسیده و در آن زمان فرسودگی این مدرسه را اعلام کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوسازی مدارس، امری بسیار مهم در حفظ جان دانش‌آموزان است، آموزش و پرورش استحکام و مقاومت مدارس غیردولتی را در دستور کار خود و سازمان نوسازی مدارس قرار داده است.

پورداود در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر استحکام و نوسازی مدارس باید بیش از نظارت گذشته باشد چرا که سلامت دانش‌آموزان یکی از موضوعات مهم در آموزش و پرورش است.

به گزارش کسب و کار نیوز، پس از وقوع زلزله‌ای در هفته گذشته و انتشار خبری مبنی بر آسیب دیوارهای مدرسه شهید فراهانی با بیش از ۵۰ سال قدمت، مدیرکل آموزش و پرورش استان از جابجایی دانش‌آموزان پس از وقوع این حادثه به مدرسه دیگر خبر داده بود این در حالیست که مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از نادرست بودن تخریب و ترک دیوارهای این مدرسه سخن به میان آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.