صفحه اصلی / استان ها / زنجان / مدارس وضعیت مالی والدین را در نظر بگیرند
مدارس وضعیت مالی والدین را در نظر بگیرند

مدارس وضعیت مالی والدین را در نظر بگیرند

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: مدارس باید وضعیت مالی والدین را در اجرای برنامه‌های مناسبتی، از جمله شب یلدا در نظر بگیرند.

مدرسه

 

به گزارش کسب و کار نیوز، کریم مسگرجماعت در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس ابهر با اشاره به اهمیت و نقش راهبری مدیران در تحول و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت، خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک فرصت و موهبت الهی دانست و افزود: مدیران باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنند.

 

وی با بیان این که همه خدمتگزاران در معرض امتحان و آزمایش الهی هستند، اظهار کرد: اتکا به خداوند متعال ما را از نفس پرستی‌ها و بت‌تراشی‌ها نجات می‌دهد و به سوی کمال و سعادت رهنمون می‌سازد.

 

این مسئول با تاکید بر لزوم در نظر داشتن وضعیت مالی اولیا در اجرای برخی از مراسم‌ها در مدارس، گفت: در برهه‌ای که کشور در پیچ حساس اقتصادی و شرایط تحریم‌های بی‌سابقه قرار گرفته است باید از اسراف بپرهیزیم و با رعایت دستورالعمل‌ها و مدیریت منابع مالی در مدارس کارها را پیش ببریم.

 

مسگرجماعت با اشاره به قانون ممنوعیت تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس، ادامه داد: مدیران مدارس باید از روش‌های اخلاق مدارانه و تشویقی برای تقویت رفتارهای مثبت و از روش‌های تعاملی و مشاوره‌ای با حضور اولیا برای بازدارندگی دانش‌آموزان از رفتارهای پرخطر در مدارس استفاده کنند.

 

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر به مناسبت‌های پیش رو به ویژه مراسم ۹ دی و جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب اشاره و با تاکید بر حفظ هوشیاری همه آحاد جامعه به ویژه معلمان و دانش‌آموزان، گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، چهلمین سالگرد انقلاب باید باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود که این امر در مدارس باید با محوریت دانش‌آموزان همراه باشد.

 

در ادامه، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ابهر، مدیران را بازوان پرتوان نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: موفقیت هر سازمانی در گرو حرکت منسجم تیمی است و هیچ برنامه‌ای بدون همکاری و تعامل درون و برون‌سازمانی به نتیجه دلخواه نمی‌رسد.

 

حجت‌الله عباسی اظهار کرد: مدرسه موفق مدرسه‌ای است که با مدیریت صحیح منابع انسانی ضمن افزایش مشارکت و احساس تعلق در بین معلمان، اولیا و دانش‌آموزان، زمینه رشد شاخص‌های آموزشی و تربیتی را در مدرسه فراهم کند.

 

عباسی با تاکید بر اهمیت پرسش‌های کلاسی و ارزش‌یابی مستمر، افزود: کوتاهی در فرایند آموزش که شامل دو مرحله اساسی تدریس و ارزشیابی است، منجر به ناکارآمدی نظام آموزشی و عدم شناخت نقاط ضعف و قوت جریان آموزشی می‌شود.

 

وی افزود: ارزش‌یابی رشددهنده از پرسش‌های کلاسی شروع و با ارائه بازخورد به دانش آموزان و اولیا تداوم می‌یابد و با مشاوره‌های فردی و گروهی مانع از افت تحصیلی در بین دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.