صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / اعتبارات قطره چکانی پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی

اعتبارات قطره چکانی پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: راه‌ آهن استان در سال 93 در ردیف بودجه قرار گرفت اما ردیف بودجه و اعتبارات آن پایین است که به دنبال استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و جذب سرمایه گذار خارجی هستیم.

راه اهن

به گزارش کسب و کار نیوز، «مهدی جعفری» امروز ۲۹ آذر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی در دو بخش راه و مسکن به مردم استان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان و از لحاظ طول راه‌ها نیز ششمین استان کشور است، گفت: بالغ بر پنج درصد راه‌های کشور در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی افزود: حدود ۱۶ هزار کیلومتر راه در محدوده خراسان جنوبی وجود دارد که از این میزان بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر آسفالت شده است.

جعفری با بیان این‌که خراسان‌جنوبی دارای ۳۶۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۶۵۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته است، تصریح کرد: در حوزه باندهای دوم برای رسیدن به متوسط کشوری باید ۵۰۰ کیلومتر به باندهای دوم استان اضافه شود.

وی ادامه داد: در بخش آزادراه نیز باید ۱۴۵ کیلومتر آزادراه در استان ساخته شود و تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته آزادراه سربیشه به ماهیرد، «سربیشه – قاین» و «بیرجند – قاین» انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اعتبارات اداره‌کل راه و شهرسازی استان در سال جاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۵ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

جعفری اظهار کرد: هم‌اکنون  نیز ۱۸ پروژه ملی با مبلغ ۱۳۱ میلیارد تومان و ۱۳۹ پروژه با مبلغ ۵۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در دستور کار است.

وی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی دارای دو کریدور اصلی است، افزود: کریدور «چابهار-  بیرجند – مشهد» به طول ۴۲۴ کیلومتر در محدوده خراسان‌جنوبی قرار دارد که تاکنون ۱۷۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و شش پیمانکار نیز در این طرح مشغول به کار هستند و ۲۵ کیلومتر از مسیر نیز آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: کریدور «بندرعباس –  راور- فردوس – بجستان – مشهد» به طول ۳۵۶ کیلومتر است که تاکنون نیز ۵۳ درصد آن به بهره‌برداری رسیده و ۲۹ کیلومتر آن آسفالت شده است.

جعفری با بیان این‌که حدود ۱۶۷ کیلومتر باند دوم در استان آماده آسفالت است، تصریح کرد: ۱۲ پروژه باند دوم به طور ۱۸۶۵ کیلومتر در استان تعریف شده که از این میزان ۴۷۴ کیلومتر در دست اقدام است.

وی با بیان این‌که ۵۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: جاده ماهیرود به مرکز استان فراه افغانستان یکی از پروژه‌های مهم در افزایش صادرات است و با افتتاح این مسیر ۴۰۰ کیلومتر طول ترانزیت کشور به مرکز فراه افغانستان و کشورهای آسیای میانه می‌کند.

پیشرفت ۶۰ درصدی محور «بیرجند – قاین»

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه محور «بیرجند – قاین»، گفت: تاکنون این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۵ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری با بیان این‌که مطالبات پیمانکاران این پروژه ۳۶ میلیارد تومان است، افزود: برای تکمیل این پروژه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن استان در سال ۹۳ در ردیف بودجه قرار گرفت اما ردیف بودجه و اعتبارات آن پایین است که به دنبال استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و جذب سرمایه‌گذار خارجی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: راه‌آهن فردوس به طول ۷۰ کیلومتر به زودی به پیمانکار تحویل داده می‌شود و کلنگ‌زنی خواهد شد.

جعفری یادآور شد: هیچ گونه زمینی در حریم شهر به محدود شهر ملحق نمی‌شود و برای خرید و فروش زمین در حاشیه شهر باید از اداره‌کل راه و شهرسازی استعلام گرفته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.